Monday, January 1, 2007

2007

Vill börja med att önska alla god fortsättning och gott nytt år! Hoppas det blir ett år med massor av lycka och välgång!

Från och med i dag är det nya vanor som gäller för mig. Det är dags att göra ngt åt alla dessa förbenade kilona som envist hänger sig fast vid min kropp... Det ska motioneras och inte småätas, göra ordentlig mat och tänka på vad man stoppar i sig. Gillar egentligen inte nyårslöften, men i år blev det så här... Hoppas bara att jag kommer att kunna hålla fast vid det så jag slipper bli besviken på mig själv.


Nyåret firade vi hos grannen. En annan av grannarna från gatan var också med, tre familjer och väldigt trevligt hade vi! Den andra familjen hade med sig välkomstdrink med tilltugg, värdfamiljen hade gjort förrätt och huvudrätt och vi hade fått uppdraget med desserten. Barnen roade sig jättemycket och det kändes skönt att de hade ngn att leka med.


Till förrätt fick vi vitvinsångad lax med holandaise sås, sparris och räkor. Varmrätten var oxfilé med potatisgratäng och en broccolisallad. Vi hade gjort choklad mousse och apelsinfromage som vi hade fyllt i vinglas. Hälften med det ena och hälften med det andra, bredvid varandra och inte i lager ovanpå... Sen lite grädde på toppen med choklad riven på och apelsin chips nerstoppat i grädden. Det blev supergott (allt hemlagat, tack pelle - älskar dig).
Tyvärr är jag ledsen över att jag glömde fotografera slutresultatet. Det hade varit kul att ha en bild på dem när de var klara för jag blev jättenöjd med det. Fast när jag nu beklagade mig för sambon så sa han att vi fick göra dem igen så jag kan ta en bild då istället. hihi

Isac gillade inte fyrverkerierna. Han blev rädd när det smällde och ville bara sitta i mitt knä. Han grät och ville in igen, när vi kom in blev han våglig igen och skulle ut... Fast det blev samma visa när vi kom ut igen. Stackars liten...


Det som var tråkigt i går var att Lucas inte mådde bra. Det började redan på morgonen då han inte ville ha maten. Åt bara ett par skedar gröt, frukten på förmiddagen var bara ett par skedar där med. Lunchen var samma visa, då fick han lite välling istället. Eftermiddagsfrukten var också bara ett par skedar... då började jag bli lite fundersam.

Inne hos grannen började han sen kräka lite lite grand. Gröten på kvällen ville han heller inte ha så pelle fick hämta vällingen. Denna kräkte han sedan upp efter en liten stund. Kräktes ett par ggr. Kvällsmålet med välling kom också upp och det var i princip omöjligt att få i honom vatten. I dag har han mest sovit, vällingen har han kräkts upp men vi har fått i honom lite lite vatten... Tror han har feber också ska kolla när han vaknar.



Kameran har blivit tömd på bilder. Det fanns bilder från den 5 december och framåt. Det var ju ett tag sedan det tömdes så det var kul att se bilderna nu... Det är ju knappt att man minns vad man fotograferat... hihi kommer ett par bilder här, ett från badet... tycker det lyser syskonkärlek ur barnens ögon. Sen ett på Isac vid deras luciafirande med dagmammorna... tycker det var fint där han står i sin tomtedräkt och tittar på granen.
Det tredje fotot är på Lucas i torktumlaren... tomten undrar var skorstenen är ngn stans. hihi


Jag har förresten blivit stolt ägare till en stor mimi väska. En svart scrapväska där jag ska kunna ha alla mina grejer i till när man ska iväg på träff. Har inte hunnit fylla den än, men det ska bli kul att "inreda" sen... Har dock inte hunnit fotografera den, men det ska jag göra sen när den är fylld. :-)

2 comments:

Sonja said...

Oj så mycket intressant du hade o skriva idag - äntligen:) Man saknar alltid dina uppdateringar:) Erat nyårsfirande lät förträffligt - vilken kanonidé att ses alla från gatan!
Bilderna du laddat upp var suveräna - nya scrapobjekt, helt klart:) Ja, du får hemskt gärna smitta av dig med din scrap-kreativitet framöver - får jag gjort 2 lo's en kväll vore det enorma framsteg, hihi!
På tal om scrapväskor... jag köpte en svart scrapväska i fredax på rean... en som egentligen är till quickcuts'en, men där får säkert plats ett o annat med (QC Tote), den såg himla trevlig ut:)
Är det den där store du köpt dig? Bättre du fotar o visar:))
Hoppas lillemannen kryar på sig fort därhemma - inte kul när dom inte är krya...

Kram *S*

Anonymous said...

God fortsättning till dig också Pia, och krya-på-dig hälningar till lillen!
Dina foton är verkligen jättefina, och jag ser bl a fram emot att få se en LO med torktumlar-tomten!

Kram, Gunvor