Wednesday, January 24, 2007

Hemsk natt!!


Natten i natt har varit hemsk. Lucas är megaförkyld och hade feber så det var mkt skrik och gråt i natt. Han har ju självklart inte mått bra men det är rätt slitigt att inte sova när man vant sig att sova någorlunda i alla fall. Två gånger i natt har vi fått ge välling för att få honom tyst, han som annars inte får välling på nätterna längre.

Tur i oturen så har Isac sovit och inte vaknat trots att Lucas och han delar rum och det har varit en massa skrik i natt. Dock så verkar det som om Isac nu har fått feber, han kändes lite varm nu när jag nattade honom. Får se hur det ser ut i morgon men annars blir det ju en hemmadag för vår del.


När jag hämtade Isac hos dagmamman i dag så hade jag tagit med båda pulkorna. Först satt Lucas i sin och sen satt Isac i sin som jag bundit fast i Lucas pulka och så drog jag dem hem. Det var roligt tyckte Isac, men någonstans på vägen blev han trött och somnade. Han satt nästan helt dubbelvikt och sov. Såg jättekul ut.
Lägger in bilder på mina killar färdigklädda för att ge sig ut i snön. Lucas var så trött dock att han somnade och inte vaknade trots att jag klädde på honom alla kläderna.
Sen är det bilder från pulkafärden hem i dag. Lucas på sned i sin pulka och Isac sovandes. Den killen är otrolig, han kan somna precis var som helst!! Men han har det nog inte från ngn främmad för jag var/är likadan. :-)

2 comments:

Ejris said...

åh vilka sköna vinterbilder....NI har ju massor av snö..det ahr inte vi.

Vet varför Norrläningar inte gör som Sörläningar på vinter...
1. de har vinter 9 månader om året..de är vana vid snö;)
2. de är så få så att krocka med nån på en väg anses som tur;)
3 när snön kommer ställs bilen unden och man tar fram snöskotern*asg

säger ajg som gammal ådaling*hihih

Sonja said...

Bilderna på en sovande Isac var ju störtsköna - garanterat scrapvänliga!!! Dom måste du bara använda:)))
Du är duktig på att ha med kameran även till "vardags", det borde jag bli bättre på! Ofast hänger den med bara när man "ska nåt" typ... lite dumt egentligen.

Kram kram Sonja