Sunday, January 21, 2007

junior- och babysim

I dag började simningen för båda barnen. Isac var först ut 11:30-12:00 och sen Lucas 12:00-12:30. Det var kul att simma med dem för båda mina barn tycker ju så mkt om vatten. Det är roligt att man hittat ngt som de båda gillar. Får väl se hur länge vi fortsätter med det, men det är ju också ett sätt att familjen kommer iväg och hittar på ngt allihop.


I eftermiddag var det kalas för Kevin och Klara. Innan vi körde dit fick vi ju ta en tur in på toys och köpa present. Barnen lekte och vi vuxna fick möjligheten att sitta och prata lite. Det är ju aldrig helt fel. Det var en liten två månaders tjej med på kalaset också som jag höll och matade. Det sög lite i bebistarmen ;-) men ändå inte så farligt som jag först trodde att det skulle vara. Det börjar nog bli helt klart att det räcker med våra två huliganer som vi har. Nu ska vi ju fokusera på att få vår ovanvåning byggd och sen kan det nog vara skönt när barnen blir lite större och man kan hitta på lite mer aktiviteter med dem som de kommer att uppskatta. Isac har ju kommit upp i den åldern nu att han uppskattar saker mer, men än är det ju inte så stor behållning för Lucas. Visst hittar man på grejer ändå men det är ju roligare när båda är med och intresserade på ett annat sätt.


I dag fick vi natta barnen samtidigt i samma rum för första gången. I går somnade ju Isac i soffan så han sov när vi bar in honom och så kom Lucas in senare så då var det inga problem. I dag blev det dock lite värre eftersom Isac ville ha lampan tänd och vi tyckte det skulle vara släckt efter sagan. Lucas bökade också lite men tillsist så blev det tyst på rummet. Det är skönt när det fungerar, det tog ju ändå inte såå lång tid...

2 comments:

Sonja said...

...när du var i plurret som bäst så steg jag ur sängen idag (skäms)hrm... bära köksskåp tog väl på krafterna igår, hehe!

Jag sitter o nickar instämmande när jag läser att det nog är lagom med 2 barn... ja, det är rätt o slätt... lagom!
Det ÄR stor skillnad på babytiden och när dom blir "stora grabbar":)

Vilka 'flashbacks' jag fick när jag läste om att natta små barn samtidigt... oj, vilket jobb jag hade med det en period när dom var riktigt små! Typ som dina ungefär... krävde helt olika liksom o ändå var det perfekt o lägga dom i samma veva. Svårt ett tag... men hoppas det blir lättare o lättare för dig:)

Ha det gott sålänge//Kramen *S*

♥ Pia... said...

Cooool cat du har ! Håller med sonja, fick oxå flashbacks :)