Sunday, January 7, 2007

kalas...

I dag har vi varit på fyra års kalas i Helsingborg. Innan vi åkte dit så var vi hos mormor och morfar och åt lunch för jag orkade inte ställa mig och laga mat alls, ingen inspiration över huvud taget. Pelle ville olja in vårt ekmatbord så han stannade hemma och passade på att göra det när nu barnen inte var hemma och skulle få för sig att pilla på det han höll på med.
Jag passade på att be honom göra lite mer när han ändå skulle vara hemma nästan hela dagen ensam. Det resulterade i att vi fick tömt kattlådan, dammsugit, oljat bordet, röjt på Isacs rum och plockat grejer i hela huset. Han har tvättat och fixat i köket och startat diskmaskin och säkert en del mer som jag inte minns just nu. Min älskade duktiga man!!!

Vi körde inom väla och köpte present till födelsedagsbarnet. Det blev tre bilar och han verkade vara glad för dem... Likaså alla de andra barnen som var på kalaset som sprang runt och lekte med dem och alla ballongerna som var där. Lite då och då kom det ett ljudligt PANG då en ballong gick sönder. :-)
Det fanns en massa små bebisar med på kalaset också. Den äldsta var Lucas med sina sex månader. Sen var det fyra små bebisar också, en på 3½ månad, en på nästan 3 månader och ett par tvillingflickor på 1 månad. Så små och söta var de... Hade nästan kunnat ta en med mig hem direkt. ;-) Det borde vara förbjudet att "frestas" med små bebisar tycker jag. Jag som var nästan på det klara med att jag inte skulle ha fler barn... nu blev det lite mer tveksamt. Fast oavsett så kommer det att dröja ett tag innan det mot förmodan kommer att bli dags att bege sig in i verkstaden igen så jag lär ju kunna vela fram och tillbaka många gånger till. hihi

Jag vill pyssla lite men känner aldrig att jag får tid till det. Men nu har jag och Isa i alla fall anmält oss till scraprooms pysselkväll den 26 januari så det ser jag verkligen fram emot. Har ju massor med foton som ska scrappas så jag ligger ju back massor. :-)

1 comment:

Sonja said...

...kan inte din man, smitta min man... och så kastar vi antimedlet mot åkomman att hjälpa till hemma! Bra idé eller?
Tycker jag iallafall:)
Jag ska absolut med den siste på Scraproom iaf... ska bara betala först:)
Tjingeling/Sonja