Tuesday, January 23, 2007

sjuka barn?

I går skrev jag om snökaoset där jag inte förstod att folk inte var mer försiktiga när de begav sig ut i trafiken när det var halt. Jag skrev då att det hade inträffat över 100 olyckor i skåne, men i dag läste jag följande på aftonbladet: I går slog vintern till på allvar i Skåne. Vägarna blev dödliga och ishalkan orskade minst 238 bilolyckor.
Jag förstår verkligen inte att det kan bli så otroligt kaosartat med lite snö. Hur gör de i norrland? Suck!!

I dag har Annette och Emmie varit på besök. Det lånades lite stämplar och pratades. Vi åt lite lunch tillsammans och jag fick ännu en möjlighet att göra av med all den rabarber vi har i frysen. Snart har vi kanske plats till mat också hihi... Tack för trevligt sällskap i dag vänner...

Lucas har dock blivit sjuk. Han har feber och är megaförkyld med allt vad det innebär med snor osv. Han hostar som bara den också. Misstänker att det är på gång med Isac också tyvärr. I morse när han vaknade så var han hes och han verkade inte må allt för bra i kväll heller för den delen. Han har dock ingen feber men är dock snorig och hostar som bara den... Det är inget kul alls när barnen är sjuka. Misstänker att han får vara hemma i morgon från dagmamman men då får jag ju se till att ha ngt att roa honom med. Får se vad vi hittar på här hemma...

Nu ska jag spela lite alfapet tänkte jag. Ska se om jag kan få med sonja om hon blir klar med att natta barnen ngn gång. :-)

1 comment:

Sonja said...

Mmm... inte kul alls med sjuka barn, så synd!
Hoppas det är snabbt övergående...

Nu väntar jag på att du ska bli klar så du kan fortsätta lära mig lite Betapet, tihi!

Kram *S*