Friday, January 5, 2007

trettondagsafton

I går så hade jag tupperware party hos mig. Det var trevligt att ha ett gäng med vänner här som man kan prata och så med. Jag skulle egentligen inte handla men det slutade med att jag köpt för 400 kronor ändå. Fast det kommer ju till användning hoppas jag i slutändan. Behövde ju en burk till vårt mjöl i alla fall för de jag köpte sist var ju inte stora nog för två kilo mjöl.

I dag åkte jag hem till Sonja och fikade. Hade med mig båda barnen. Det skulle bara bli en snabbis eftersom jag hade fått tid 11:30 hos läkaren i Helsingborg. Har haft ont i halsen och varit hes sen strax efter jul och nu i natt har jag knappt sovit för det har gjort fruktansvärt ont i halsen och upp i ena örat varje gång jag svalde. (det visade sig att det var virus enl läkaren så det blev ingen medicin utan jag får väl bara vänta ut det)
I alla fall så fikade vi en stund och Isac lekte med Sonjas två pojkar. När jag sa till honom att vi skulle gå så blev han sur för de skulle kolla film. Han ville i alla fall inte följa med sin mor till läkaren. Så jag frågade Sonja om det var okej att han var där. Det var det... Det jag har lite svårt att smälta är väl mer det att han träffat henne ett par ggr bara och känner inte barnen heller... men ändå så stannar han gladeligen hos dem även om mamma åker iväg. Det känns ju bra att han är trygg men jag var lite tveksam till att åka iväg så för det hade ju tagit ett tag innan jag kommit tillbaka om det hade varit panik.

Det gick i alla fall jättebra hos Sonja. Det hade inte varit några problem alls och hon hade tom fått hjälpa honom på toa och allt medan jag var borta. Så kul att han klarar sig bra utan mamma. Men det är lite kluvna känslor. Han är visst stor nu och behöver inte mig på samma sätt. Min pojke.... Hmmm en massa svammel från mig här nu märker jag.
Tack i alla fall Sonja för en trevlig dag!

Hämtade Isacs nya stol till bilen och monterade den i dag samt flyttade fram Isacs gamla stol till Lucas. Så nu slipper jag bära runt på babyskyddet längre. Det blir skönt... Får se om jag kan få tummen loss och kanske göra mig av med lite saker som inte längre behövs här hemma... hmmm... Tid är en bristvara hemma hos oss känns det som. :-)

Pysslade lite med anslagstavlan jag gör till isac. Nu börjar den bli klar. Fick ju tillbaka min pärm med qk-dies i går som Annette lånat. Det var skönt att ha den hemma igen så jag kan pyssla när jag vill. Ska bara se om jag kan hitta på ett sätt att sätta upp grejerna på istället för nålar... magnet färg kanske eller kardborreband... Det tåls att tänkas över. :-) Den är i princip färdigdekorerad i alla fall... Små lösningar kvar samt fler bilder att använda sig av om det ska hända ngt speciellt. Dagmammorna är klara och mormor och morfar samt farmor och farfar i alla fall. Ska väl ha lite aktivitets bilder med som bad och liknande som man ska kunna sätta upp... resten kommer väl efterhand som de behövs. :-)

Kram på alla som läser här inne och godnatt för i dag. Ska försöka sova lite mer i natt. :-)

2 comments:

Sonja said...

Tjhoflöjt:)

Tack själv både för igår och idag får jag ju tillägga:)) Som vi sa idag, det är mysigt bara o ses ett gäng, sen kvittar det om det gäller tupperware eller kryddpartyn mm.
Jag hade ingenting planerat idag alls Pia, det sa jag ju redan igår:)Så givetvis passade en fika idag alldeles ypperligt - det höll väl Isac med om, eller hur:))
Ja, han var oerhört lättsam grabben får jag säga o sen var du ju inte borta sålänge heller, fast det kände du nog mest av själv gissar jag:)
Gissa föresten vem som fick feber ikväll när Henrik hämta barnen - jo Tom! Kanske inte undra på att han faktiskt varit lite avslagen igår o idag... nåt på gång igen kanske??? Få se hur det blir med IKEA imorgon...
Kom inte hem förrän 23 ikväll efter jobb... segt!
Men jag önskar dig en god helg så både hörs o ses vi:)
Kram Sonja

Sonja said...

Tjhoflöjt:)

Tack själv både för igår och idag får jag ju tillägga:)) Som vi sa idag, det är mysigt bara o ses ett gäng, sen kvittar det om det gäller tupperware eller kryddpartyn mm.
Jag hade ingenting planerat idag alls Pia, det sa jag ju redan igår:)Så givetvis passade en fika idag alldeles ypperligt - det höll väl Isac med om, eller hur:))
Ja, han var oerhört lättsam grabben får jag säga o sen var du ju inte borta sålänge heller, fast det kände du nog mest av själv gissar jag:)
Gissa föresten vem som fick feber ikväll när Henrik hämta barnen - jo Tom! Kanske inte undra på att han faktiskt varit lite avslagen igår o idag... nåt på gång igen kanske??? Få se hur det blir med IKEA imorgon...
Kom inte hem förrän 23 ikväll efter jobb... segt!
Men jag önskar dig en god helg så både hörs o ses vi:)
Kram Sonja