Wednesday, January 17, 2007

BVC och WOW

I går var vi på BVC med Lucas. Han mättes och vägdes och så kollade läkaren på honom lite också. Läkaren var imponerad över hur stadig han var när han stod och satt samt att han var så duktig på att krypa/åla/dra sig framåt. Det går ju rätt fort när han får syn på ngt han väldigt gärna vill fram och undersöka. Det är ju inte så att han ligger kvar där man lägger honom längre. Når folk frågar om jag vill ha en filt att lägga honom på brukar jag säga att det är inte lönt för han ligger ju ändå inte kvar där. :-)

Nu till vikt och längd. Han vägde 8255 gram och var 71 cm lång. Dvs han är betydligt mindre än vad Isac var vid den åldern. Isac vägdes och mättes när han var lite mer än 6½ månad och då vägde han 10040 gram och var 72,5 cm lång. Då hade ju Lucas försprång vid födseln på 300 gram och 2 cm... Det är rätt stor skillnad på hur mkt de växt på samma tid med andra ord.

Lade märke till när jag jämförde deras siffror... (ja jag vet att man inte ska göra det och att alla är olika. Men det är på ngt sätt kul att kolla för nyfikenhetens skull) ... att Isac när han var 4 månader vägde han 8350 gram, dvs att redan då var han tyngre än vad Lucas är nu när han är nästan 6½ månad.

Nog tjatat om mina barn... Pelle har köpt expansionen till World of Warcraft eller WOW som folk som spelar spelet kallar det. Jag har inte spelat detta nästan sedan Lucas föddes. Dels för att jag inte orkade med det på kvällarna och dels för att jag då tyckte att det var en onödig kostnad när jag inte utnyttjade det. Till saken hör den att Pelle startade upp mitt konto igen för att han skulle ladda in den nya delen av spelet. Vad händer? Jo han ber mig kolla lite så jag får se de nya grejerna och så fastnar jag där helt... Har suttit där hela kvällen sedan jag kom hem från mötet jag var på i dag. Barnen sov ju och mitt spel stod igång på datorn. Tiden går så fort när man sitter där för man har inte någon klocka nere i hörnet man kan slänga ett öga på då och då. I spelet måste man flytta markören upp till en liten symbol för att få fram klockan och det gör man ju inte så ofta när man är helt uppe i spelandet.

Det är en hemsk drog detta med internet och spel. Jag som var lite stolt över att jag dragit ner på det hela och så kommer detta helt plötsligt. :-)

Är lite sur på Pelle som var på tugghumör i kväll igen, eller i kväll sa han faktiskt att han var hungrig... Men istället för att ta en macka eller nåt som jag hade gjort, så tar han en av de två hamburgarna som var kvar efter middagen i dag, det vill säga att jag får bara en liten hamburgare till lunch i morgon. Han frågade mig om jag ville ha den andra hamburgaren, för annars hade han visst tänkt ta den, det var så jag fick reda på att han tagit den första. Mitt svar blev nämligen att jag tänkte ha dem till lunch... Jaja... jag ska ju gå ner i vikt, så jag får väl se detta som hans sätt att hjälpa mig... hihi

Godnatt alla mina vänner här på nätet. Hoppas ni får sova gott!!

1 comment:

Ninna said...

Tjena piis! Hittade hit via FL, efter att ha nostalgisurfat bland gamla trådar. Ninna76 om du minns? :-) Såg att du fick en liten Lucas i juli, själv fick jag en Elliot i april.
Är det kul att spela WOW? Jag har funderat på att börja spela, men jag vågar inte för då kanske jag fastnar, har en tendens att bli beroende av dataspel. ;-)
Ha det gott!