Tuesday, January 9, 2007

Hjälp mig!!

Jag har scrappat en anslagstavla till Isac för att han lättare ska förstå hur många dagar det är tills det och det händer eller tills man får äta godis...


Frågan är... Hur sätter jag fast dagmarkören som ska vara flyttbar samt bilderna på dagmamman och liknande som man ska kunna flytta på?
Nålar - ger fula märken i pappret

kardborreband - sitter hårt och kommer att få pappret att lossna och gå sönder med tiden

magnetfärg - finns väl bara i svart och blir väl inte så snyggt

små magneter - säger sambon är farliga om barnen sväljer en plus och en minus för då kan de sätta sig fast i tarmarna på dem.


Någon som har ett bra förslag så jag kan bli klar med denna snart? Den är inte hundra procent färdig eftersom det ska midsommarstång och julgran och lite sånt på månaderna nere i högra hörnet samt en pil som man ska kunna snurra och sätta på den aktuella månaden. Den runda markören som ligger i Tisdagens ruta är den som ska flyttas varje dag så att han kan ha lite mer koll... Tacksam för förslag eller råd!!

2 comments:

Anonymous said...

Bra idé! Kanske skulle låna den :)

Funderade lite på om man kunde göra små fickor på varje dag där man kan sätta det som är aktuellt. Antingen genomskinliga eller en sorts ficka som bilderna sticker upp lite ur så man ser dem. Ska bli spännande att se hur det blir :)

Sonja said...

Ja, jag säger bara en sak; snöre och klädnypor:))

Kramis *S*