Wednesday, May 2, 2007

Vilken dag!!!

I gårkväll kom Sonja, Vera och Isa hem till mig och vi pratade och scrappade och fikade på lite gott hela kvällen (och en bit in på natten). Jag fick gjort en layout som jag redan hade hittat papper till på senaste scraproomträffen. Sen när den var klar så satte jag mig och gjorde lite kort istället. Fick ju montera några av mina nya stämplar, älskade filurer... De är sååå underbara. Jag har ett sånt habegär så att det räcker inte ens att andra har dem och jag kan låna dem där utan jag vill ha alla SJÄLV!! Låter lite filurfanatisk haha...
Nu ska jag nog berätta lite om dagen i dag istället. Det har varit helt skruvat, och än har jag inte löst allt... Skulle ju på anställningsintervju i helsingör så jag hade bett min mor komma och passa barnen. Hade även bett henne komma med bröd för det var ju så klart slut.
Pelle låg kvar i sängen när jag vaknade och då var klockan redan tjugo över sex. I mitt huvud så skulle han gått upp redan sex när klockan ringde och badat och gjort sig iordning, men så var det inte tänkt i hans huvud tydligen. Jag räknade ju snabbt ut att min mor snart skulle komma eftersom hon sagt att hon skulle ställa klockan till sex och sen komma hit och äta frukost med barnen. Visst kom hon strax efter så jag fick öppna i morgonrock. Kändes lite pinsamt.
Pelle kom i alla fall iväg till jobb, jag vände blad på kalendern för det hade vi glömt... Det visar sig då att han ska till tandläkaren i dag, så jag fick ringa och påminna honom om det.

Tillslut sitter jag i bilen och ska köra till Helsingborg för att ta färjan halv nio till helsingör. När jag startar bilen kommer jag på att jag inte tankat den så det blev jag ju tvungen att göra innan jag åkte iväg. Sagt och gjort... jag hade ju fortfarande tid på mig så det var ju ingen panik.

Strax innan jag kommer fram till helsingborg så är det klart vägarbete. Det har inte varit några problem alla de gånger jag kört igenom där så jag har itne skänkt detta vägarbete en tanke denna morgonen. Fast det är ju klart att det inte går lika smidigt när man nu kommer mitt i morgontrafiken. Vi ligger och puttrar fram i 30km/h som bäst. Då fick jag ringa och säga att jag antagligen skulle bli sen, klockan var redan kvart över åtta och jag insåg att jag inte skulle hinna med färjan.

Hade jag redan haft en biljett klar hade jag kanske hunnit med färjan som låg klar när jag kom, men tjejen i biljettluckan visste inte att jag kom och fick gå in och kolla mailen innan jag fick min biljett.

Sitter och väntar på nästa färja när jag inser att det kanske inte är så bra intryck på en anställningsintervju att komma en halvtimme försent, men det får jag ju lösa på bästa sätt och förklara för honom hur det gick till. Det är ju itne så mkt att göra mer än om jag skulle försökt simma över och det hade nog inte varit varken snabbare eller bättre intryck att komma dyngsur och stinka av havsvatten. hihi

När jag är hundra meter från huset där jag ska träffa killen jag ska prata med ringer min mobil. Det är från det andra jobbet jag var på intervju på för 2-3 vekor sedan och de vill gärna ha mig där. Nu börjar det snurra i skallen på mig.

Intervjun gick bra och han verkade ganska nöjd. Blir lovad att han ska ringa upp mig på måndag. Går därifrån och det "känns som om" jag fått två jobb även om han itne sagt ngt än om att jag fått det. Vet itne hur jag ska göra eller vad jag ska göra.

Ja, det har varit en del diskussioner fram och tillbaka i dag om allt. Pelle ska ju vara pappaledig och det är hans företag inte så glada över. Vi får se hur han löser det i morgon. Jag upptäckte att jag har två månaders uppsägning istället för en som jag räknat med, så det ska jag försöka lösa i morgon med personalansvarige på mitt jobb.

Som om det inte hänt nog i dag så ringer min mobil när vi sitter och äter. Jag rusar ut och svarar och där är en röst som säger att de ringer från FOTOGRAFEN i ängelholm. Vi skulle varit på bildvisning hos dem klockan fem och då var klockan över sex... Pinsamt eller. Fast med tanke på all kortslutning som varit i mitt huvud i dag så är det kanske inte konstigt att jag inte kom ihåg det också. Hade ju faktiskt berättat det för Pelle i dag också men han hade också glömt bort det helt, vi fick dock en ny tid så vi får väl se till att vi itne glömmer nästa gång...

3 comments:

Anonymous said...

Jaa, vilken dag!
Lycka till med det jobbet du väljer.
Underbara filurkort.
Kramiz
Ingela

Anonymous said...

Vilken dag Pia! Jag skulle varit helt slut! Kul med jobben! Jag måste också ta mig i kragen och börja leta, inte för att det finns så mycket att välja på i lilla Ånge men kolla ska jag i alla fall!

Kram
Ulrika

Anonymous said...

Underbart fina kort!

Oavsett vilket av jobben du väljer hoppas jag att du kommer att trivas.

Kram, Gunvor