Thursday, May 3, 2007

Nytt jobb!!



I dag har jag fått alla pusselbitar på plats... hoppas jag.



Vi började morgonen med att åka till återvinningen med en massa skräp. Det var skönt att komma iväg och få tömt lite från vår grovtvätt, så nu kan vi nästan komma runt där igen. Lämnade sedan Isac hos dagmamman och sen körde jag och Lucas hem till Annette och fikade lite och pratade. Det var skönt att komma hemifrån och slippa göra alla måsten i hemmet. :-)


Från Ekeby körde vi sen till Åstorp och handlade lite gott på God Biten. Det är ju inte helt fel, fast kanske lite farligt för figuren. Hihi.... Sonja ringde när jag precis kommit ut därifrån och istället för att åka hem så körde vi till henne. Vi var ju nästan där ändå.


Nåja, det är väl det vi hittat på i dag. Jag har dessutom ringt mitt nuvarande jobb och pratat med dem ang uppsägningstiden. De kommer att släppa mig direkt eftersom jag ändå inte är på jobbet så är det ju kvitt samma för dem. Det kändes skönt att det var "ur världen". Nästa grej var Pelles pappaledighet. Trots att han har förvarnat firman om att han kommer att ta ut pappaledigt när jag får ett jobb, så har de helt plötsligt ingen möjlighet att släppa honom tidigare utan det blir de två månaderna han får vänta. Det vill säga att han först kan bli pappaledig from 1 juli. En månad senare än vi hade hoppats på.


Jag fick ju ringa jobbet i Åstorp och förklara läget. Att jag kan börja med det samma men då bara helger och kvällar och nätter. Tider då jag kan få min mor eller kompisar att ställa upp med barnpassning såvida inte Pelle är hemma ändå. Sade att jag gärna ville ha jobbet men att det var så läget var här hos oss. Hon hade först räknat med att jag inte kunde börja förrän 1 juni, men nu blir det så att jag börjar den 15 maj istället och så får vi försöka pussla ihop allas scheman så gott det går. Det är ju trots allt en tidsbegränsad period som det hela gäller och då är det ju lite mer överkomligt. På onsdag ska jag dit och träffa henne och prata en massa. Det blir nog bra. Känner mig glad...


Tömde den stora kameran, vilket inte blivit gjort på ett tag... Hittade ett par fina bilder som jag lägger in här. Tänk så fina bilder man fått nu efter att man köpt denna underbara kamera. Det är över ett år sedan vi köpte den och jag är SÅÅÅ nöjd!!

4 comments:

Anonymous said...

Grattis till jobbet trots alla omständigheter - men du, jag är övertygad om att det kommer att lösa sig!
Kram

Sannas vrå said...

Härligt Pia, att sakerna löser sig. Vet hur länge du har längtat efter ett nytt jobb!! Ett stort grattis till dig.

Kram på dig min vän

//Sanna

Sonja said...

Varmt grattis till jobbet:)) Det ska bara krångla till sig lite på vägen - som allt annat i livet många gånger...:)

Vi hörs/ses - *S*

Anonymous said...

Grattuis Pia! Va kul att allt nu ordnat sig till det bästa! Och vilken underbar bild på påfågeln - du är så duktig med kameran!

Kram, Gunvor