Friday, May 18, 2007

TACK ALLA!!!

I dag känner jag mig så tacksam, så jag vill passa på att tacka ALLA!! Tack alla som läser min blogg och lämnar så trevliga kommentarer. Tack alla mina vänner som hjälper mig med både trädgård och bröllopsplanering. Tack mormor och morfar för all tid ni lägger här nere med att passa barn och hjälpa med diverse saker. Tack alla scrapvänner för att ni förgyller mina pysselstunder, både hemma och borta. Tack Vera för alla blommor och för att du hjälper mig med min klänning. Tack alla som ger mig komplimanger och som tror på mig när det gäller scrapbookingen. Tack min älskade sambo för att du står ut med mig.
Ja, jag kan nog fortsätta i all oändlighet! TACK ALLA säger jag bara. Jag har inte riktigt förstått hundraprocentigt hur bra jag har det! Och alla som jag inte nämnt med namn tackar jag också så det är ingen som jag glömt, men för att det inte ska bli för långrandigt så avslutar jag nu...



Här är min ena layout som jag gjorde i gårkväll. Fick gjort två layouter men den ena är till en tävling så jag väntar lite med att lägga ut den här, vet nämligen inte om man "får" det ännu. Blev även klar med mina bordsplaceringar till bröllopet så det känns skönt.
Denna layouten är den första där jag använder min silhouette. Har ju provat den innan men inte på ngn av mina egna layouter. Hjärtanen och rubriken är utskuren med min favoritmaskin. Jag har fått önskemål om att lägga ut lite bilder på hur det framskrider i trädgården. Nu händer det nämligen grejer här... Så här kommer lite bilder från vår trädgård. Denna första bilden visar vår ganska nya häck in till grannen, tuja plantor som är lite halvhöga och det känns bra att kunna se riktigt var vår trädgård slutar...
Vår vall som jag kämpar med att rensa från ogräs, och det är ett jobb som heter duga. Vi har planterat en massa grejer som ska vara marktäckande så att jag slipper en massa ogräs. Det har även lagts i lite stenar i vallen för samma syfte. Det ser så kul ut nu när jag har fått lite plantor i den så jag längtar verkligen efter att få se hur det ser ut när det växt till sig. Och det är då inte ogräset jag menar för det vet jag hur det ser ut...
Ännu en bild från vallen, fast den andra delen. Det börjar bli lite växter som sagt och man kan se stenarna vi grävt ner. Tyvärr är gräsmattan inte den allra finaste än pga all sanden som är i jorden. Hoppas dock få rättat till det lite innan bröllopet. Det hade ju varit det optimala!
Här är den sista delen av vallen som jag rensat i dag. Det är ju absolut inga problem att se hur långt jag hunnit. Ni ser så fint marktäckande vårt ogräs är och har varit, fast det jobbar vi ju som sagt på att bli av med. Vårt kompostnät är överfyllt så nu måste vi göra oss av med ogräset på andra sätt. .-)


Här är en bild på plattorna eller stenarna som blev lagda i går från gatan och upp till ytterdörren. Det var skönt att det kommit dit, det har jag verkligen längtat efter måste jag säga. Det var min födelsedagspresent från farmor och farfar och det är en trevlig present måste jag säga... Kunde ju inte blivit bättre. :-)
Här är vår uppfart. Som ni kan se till höger så har det varit ganska stora stenar som legat där. Nu fick vi ett lass med singel till uppfarten i dag och min älskade sambo har spridit ut det över vår infart och vilken skillnad det gör i utseendet. Tyvärr räckte det inte till hela infarten så vi får nog skaffa hit ett lass till såallt kan bli singeltäckt. Men snacka om att det ger ett annat intryck att se när det är fixat så här fint.
Måste ju lägga in en bild av barnens första födelsedagspresent, en stor sandlåda. Farmor och farfar var ju här och byggde och det blev klart bättre än de små man kan köpa i affärerna... Känns skönt att barnen fått den så de har ngn stans att gräva...

Vi har haft mkt hjälp av mormor och kommer att ha det en tid framöver när jag ska jobba och så tills Pelle har pappaledigt. Hon passade barnen i dag och passade samtidigt på att bearbeta vårt ogräs på vallen när tillfälle gavs. En ängel även hon. Morfar har klippt hela gräsmattan och kört iväg en del av ogräset samt lovat att hjälpa med att köra skräp till återvinningen i morgon. Jag vet inte hur jag ska tacka alla, mormor, morfar, farmor, farfar och alla vänner!!

Nu ska jag se till att komma i säng. Har knappt sovit i natt så det är verkligen högt upp på prioriteringslistan...

5 comments:

Sonja said...

Hej :))

Jag blir ju nästan rörd på din bekostnad bara jag läser ditt inlägg:))
Bilderna var kanon att se även om jag sett allt 'live' - utom er nya singel förståss:))
Tack förresten för en kanonkväll o miljoners meloners tack för lånet av din *vän*:))

Kramis *S*

Anonymous said...

Å va roligt att få se lite bilder från din trädgård! Hoppas att du har fått sova gott i natt nu.

Kram, Gunvor

Anonymous said...

Härliga bilder Pia. Ska bli kul att se det i verklighet idag.
Kram Sanna

Anonymous said...

Så fint inlägg Pia. Kul för er att kunna se att det händer saker med trädgården. När man är mitt upp i det så kanske man inte lägger märke till alla framsteg utan man tittar bara på vad man inte hunnit med....
Idag har vi varit på sta´n och shoppat till nytillskottet, Ida och Micke fick en till flicka igår,.En liten tös på 2600g o 46 cm. Jag har försökt mig på att scrappa ett par skor...

Hoppas ni har får en bra helg.
Kram Elin

Lilo said...

Oj vad mycket det händer hemma hos dig! Kul att få se lite bilder! =)