Sunday, May 6, 2007

äntligen är veckan slut...


Börjar med en bild från vår semester i danmark som jag tycker är jättehärlig...

Det är inte ofta som man säger att det är skönt att helgen är slut, men denna helgen känner jag så för.
Pelle åkte till jobbet som vanligt i fredags och sen direkt från jobb till flyget som tog honom till Stockholm. De skulle ha kickoff där med företaget och han kom inte hem förrän nu i eftermiddag. Det har varit en ganska lång helg, men rätt rolig ändå på sätt och vis. Morgnarna har dock varit hemska eftersom jag inte haft möjligheten att ligga och dra mig efter att Lucas vaknat. I morse var jag verkligen som en zombie... Lade mig på golvet i vardagsrummet och höll på att somna trots att barnen höll på runt omkring mig.

I fredags förmiddag var vi hos en av Lucas babysim kompisar som är en månad äldre än honom och fikade. Hennes storebror är en vecka äldre än Isac så det är ju kul när båda barnen har jämngamla att leka med. Vi var där nästan hela förmiddagen och vi blev bjudna på nybakade bullar. Det är ju inte helt fel...
På eftermiddagen kom min far hit och grävde lite i trädgården. Isac hjälpte honom och hade jättekul. Vi har ju bitar som är fulla av ogräs, så det gäller ju att försöka rensa bort så mkt man kan. Dock har vi fyllt kompostnätet helt så jag får väl se om vi kan skaffa ett nytt och börja fylla där istället... Vi tog vår cykelkärra som vi fått i bröllopspresent (ja, jag vet vi har inte gift oss än, men vi fick den tidigare för det är ju nu man ska använda sånt när det är så fint väder) och cyklade för att handla mat. Det kändes skönt att slippa ta bilen jämt.
Vi lagade lite mat och morfar åt här med oss. När mormor slutat jobbet kom hon hit och jag slapp sitta ensam en kväll i alla fall...

Lördagen kom. Vi åt frukost ihop och hade ganska mysigt. Vid tio kom farmor och farfar och Buster. De kollade lite och tog sedan Isac med sig för att handla brädor. Det var dags att bygga sandlåda. Buster stannade hos mig och Lucas så vi var ute i trädgården och gungade lite. Det slutade med att Lucas somnade i gungan...
Sandlådebygget gick bra. Vi fick en stor sandlåda där flera barn får plats. Även Isacs grävmaskin får plats utan problem. Mormor och morfar kom med en presenning som jag bad dem köpa så vi kunde täcka av den så vi slipper risken för att den används som kattlåda av traktens katter. Lucas trivdes verkligen i sandlådan så det var verkligen en hit. Dessutom kunde han inte klättra ur själv nu innan den är helt fylld med sand, så man visste ju var man hade honom.
En jobbig kväll där Isac höll på att springa upp ur sängen hela hela tiden. Grrr...

Söndag... Isac var verkligen jobbig i förmiddags. Så jobbig att jag körde hem till min mor strax innan lunch för att han skulle "distraheras" lite. Han lyssnade inte på vad jag sa och gjorde inte alls vad jag bad honom om. Hela helgen har han cyklat utan hjälm och bråkat och haft sig till och ifrån.
Vi körde iväg till flygplatsen för att se det stora planer som Pelle skulle komma hem med. Det tyckte han var superspännande. Och det var skönt att få hem pappa. Kvällen har varit lite jobbig med läggning i dag med, håller på än... Blir så trött!

Hoppas ni andra haft en underbar helg!!

1 comment:

Sonja said...

...och jag har för ovanlighetens skull knappt alls haft tid o sitta här den här helgen - unikt minst sagt!
Stå med allt själv är defintivt ingen hit, speciellt inte när dom är så små dom små liven!
Men det var ju tur att helgen hade sina ljuspunkter trots allt:)

Kram på dig//Sonja