Monday, May 7, 2007

fotokurs

I dag var jag på jobb och sade upp mig, så nu är jag arbetslös, i alla fall i några dagar. :-) Ska iväg på onsdag och prata med nya jobbet. Spännande...
Efter mitt besök på Resurs körde vi (jag och barnen) till familia. Köpte nya stövlar till Isac och sen åt vi på Mc Donalds.
Efter vår onyttiga lunch körde vi hem till Sonja och fortsatte vara onyttiga. Vi fick fika och pratade en massa i några timmar. Isac var lycklig, även Lucas när hennes söner kom hem. Även hennes barn tycker det är kul när vi är på besök så det är vinst för oss alla. :-) Tack för en trevlig eftermiddag...

I kväll åkte jag sedan med en kompis till fotokurs i Helsingborg. Det är en nybörjarkurs i digitalfotografering. Det verkar vara en bra kurs. Vi är bara åtta deltagare så vi har gott om tid att ställa frågor. En har inte köpt ngn kamera ännu, tre har vanliga kompakta kameror och fyra har "stora" kameror. Kursledaren verkar vara bra och trevlig och jag är allmänt nöjd med kvällen. Det kommer att vara två kurstillfällen till så det ser jag fram emot. Har redan lärt mig lite grand och knappat på vår egen kamera så det känns som om jag får lite ut av kursen i alla fall grunderna... Ska även gå igenom lite med att ladda över till datorn och så i sista kurstillfället...

Nu ska jag sätta mig och kela med min sambo.

OJ!! Glömde nästan berätta!!! LUCAS TOG SINA TRE FÖRSTA STEG UTAN STÖD I DAG!!!

3 comments:

Ejris said...

hejja hejja på dig o en fotokurs kanon bra! du har ett kanon bild seende så du kommer utvecklas massor=)

åh hurra för Lucas...hm kanske ett koppel på han nu då;)
kram

Sonja said...

Jag vill oxå gå på fotokurs!!! Går den fler gånger månne?

Håller med Ejris - koppel på Lucas nu eller? Tihi!

Kram *S*

Anonymous said...

Letar för fullt för att hitta fotokurser i Helsingborg och ser att du gått en. Var hittade du denna? MvH Terese