Tuesday, May 15, 2007

jobb

i dag är min första dag som anställd på mitt nya jobb. Har dock inte varit iväg på jobb i dag men jag var ju på möte i går och presenterade mig för mina nya kolleger. Så mkt information man kan få på en och samma gång. :-o Men det ska nog gå bra.
I morgon ska jag iväg första gången och gå bredvid på ett av boendena. Det ska bli kul.

I gårkväll var jag på andra delen av fotokursen. Det var kul denna gången med. Det är ju intressant att lära sig en del om allt detta med slutare och bländare, ISO och vitbalans mm. Hoppas kunna komma ut och försöka mig på att experimentera med all den infon jag fått hittills.

Har ju glömt berätta hur det gick på bvc med lucas. Han är numer 75,5 cm lång och väger 9710 gram. Det skiljer 1,4 kilo på Isac och Lucas vid tio månaders ålder. Man ska inte jämföra men det är kul att se lite ändå hur stor skillnad det är. :-)

Fick ett kort i går av Sanna. Det värmde och piggade upp. Var med Sonja på väla i söndags eftermiddag och det var trevligt det med. Skönt att komma iväg från man och barn. Tänk, när de inte är i närheten så saknar man dem. Sen vill man bara bort ibland. Det är lite konstiga svängar det kan bli ibland...

1 comment:

Sonja said...

Hej på dig "grannkollega":)

Här sitter jag helt slut efter ett långt kvällspass... ibland är det bara så drygt!

Tack själv för sällskapet i söndax:))

Kramis *S*