Tuesday, May 22, 2007

vilken födelsedag

I dag började egentligen i natt. Isac var uppe flera gånger i natt och Lucas hade en skrikperiod. Det blev till att jag satt i en timme, mellan två och tre, och försökte få Lucas att somna. Tillslut gick jag därifrån även om han inte sov, så han fick skrika lite innan han somnade själv.
Pelle passade på att vara den första som grattade mig mitt i allt kaos i natt...

Pelle kom iväg sent till jobb i morse, och när min mor kom för att hjälpa med vår ogräsvall så kräktes Isac. Det var ingen hit. Fick ringa dagmamman, farmor och isa och berätta, så inte de två sistnämnda kom på besök som planerat...
Jag lät mamma stanna hos barnen medan jag körde iväg och handlade lite. När jag kom tillbaka hade min moster ringt och hon pratade då med min mor. Min moster skulle gratta på min dag och då kom min mor på att hon glömt mig!! :-o
Fick singel till uppfarten i dag med. Isac kräktes inte mer än två ggr på morgonen. Han har tagit det lugnt i soffan och tittat på film det mesta av dagen.
Birgit kom och grattade med en blomma, det var trevlig. Några samtal har det blivit till i dag också. Det är alltid kul när folk kommer ihåg en, undrar om det är pga mitt inlägg här i går? hi hi

Blev bokad till första "riktiga jobbepasset" i dag med. Det blev tyvärr på lördag så det blir inget "öppet hus" för mig här då. Jag tackade nämligen ja... Det var ett långt pass och det kan vara bra så man får ihop lite timmar...

Har gått bredvid i dag också så jag var borta hela kvällen. Det var kul, så nu har jag "avverkat" två ställen av totalt nio tror jag det är. :-)
Nu är det slut för i dag.

3 comments:

Sannas vrå said...

Hej vännen.
Jag kommer ihåg dig utan påminnelse. Kul att du har fått ditt "riktiga" pass på Lördag. Vi får ju helt enkelt träffas en annan dag.
Kram Sanna

Sonja said...

Gratulerar dig ännu en gång - närmare slutet av denna dag... ja, vilken dag sen:) Fast det kunde ha varit värre ändå, han är ju inte sjukare iaf Isac:)

Nu ska jag sova - go'natt/Sonja

Anonymous said...

Tänka sig att även vi kom ihåg din dag på rätt datum utan påminnelse men det var nog för att jag för ca 2 veckor sedan kom på att det var några som jag inte fick glömma av att gratta...

Lycka till med jobb passet på lördag./Elin