Sunday, May 27, 2007

mors dag!



Min första morsdag som tvåbarnsmor. :-)


Jag hade gjort två tavlor, en som mormor fick och en som farmor fick av barnen. Hade två canvas tavlor som jag målade med acrylfärg, sen klistrade jag fast fotona och därefter målade jag dit texten. Känner mig ganska nöjd med dem och de verkade ha blivit uppskattade...

Farmor och farfar kom hit på förmiddagen. Farfar gick upp på ovanvåningen med Pelle och hjälpte honom bygga där uppe. Farmor var nere hos mig och barnen. Det slutade med att vi möblerade om i huset.

Vårt sovrum tömdes på grejer och städades. Sen åkte barnens grejer in i vårt rum. Det är det största sovrummet så det var nog den bästa lösningen på platsproblemet vi har här hemma. Vi installerade våra grejer i barnens rum efter att deras grejer blivit utflyttade. Det kändes faktiskt bra när det var klart. Fick kastat lite grejer också även om det inte var överdrivet mycket...

Jag och Isac körde hem till mormor på eftermiddagen och lämnade hennes present. Nu ska jag försöka fixa lite till, men först ska barnen i säng...

4 comments:

Anonymous said...

Även om det är mycket jobb så visst är det kul med ommöblering
;-)
Hoppas ni blir nöjda.
Kramiz
Ingela
www.coelogyne.blogg.se

Anonymous said...

Jätte-jättefina tavlor Pia! Jag förstår att mormor och farmor blev jätteglada!

Kram, Gunvor

Sannas vrå said...

Superfina tavlor!
Ska komma ut till dig en dag och se din ommöblering live. Hoppas att det funkar om man kommer in på en snabb kvällsfika nån dag.
Kram Sanna

Anonymous said...

Den LO:n med påfågel är bara sååå underbart fin!