Friday, May 11, 2007

megaont!!

Sitter här med megaont i händer, armar mm. Kommer nog att ta lite painkillers och sen lägga mig väldigt snart känns det som...
Detta får jag väl försöka lära mig att leva med. Att det ska "straffas" att man gör ngt extra. Kan bli lite orolig över jobbet nu efter dessa dagar. Förvisso så bar jag en del stenar i går och rensade lite ogräs. Och i dag fortsatte rensandet av ogräs och det är väl det min kropp protesterar mot i dag tyvärr... Men så fint det blir när man fixar i trädgården. Undrar hur min trädgård hade sett ut om jag inte haft Annette till hjälp att fixa och dona? Alla dessa tips jag fått av henne också är ju guld värda.

I går var Vera och Sonja här och scrappade lite med mig. Jag fick gjort nästan alla bordsplaceringskorten till bröllopet. Vera var dessutom så snäll att hon nålade upp min klänning och tog den med sig för att den skulle bli uppsydd. Så skönt att ha vänner som hjälper till på det viset. Vad hade man gjort utan alla vänner som ställer upp och vill hjälpa till med olika grejer?

Jag gjorde ett litet minialbum i går med. Ett som jag vek av ett 12"x12" papper och som jag sen gjorde en pärm till. Blev faktiskt nöjd.
Jag kom inte i säng förrän ett i natt. Strax innan fyra vaknade Lucas och han hade bajsat. Det var ju bara att ta upp honom och byta på honom. In i vår säng och ge honom lite välling och hoppas på att han skulle somna om snabbt. Sex var det dags igen. Då hade han bajsat ännu en gång, fast denna gången hade det läckt, även i sängen... Det var bara att gå upp, bada killen och ta sängkläderna ut i tvättmaskinen. Halv sju var det Isac som kom upp och han hade fyllt blöjan till bredden med kiss och lite till... Det var ju bara att ta av allt från hans säng också. Sååå trött jag var! Kändes som om jag inte skulle klara av denna dagen.
Pelle åkte ju i går morse tidigt till stockholm och kom först hem nu i kväll. Så i morgon hoppas jag (kräver jag) att jag ska få sova... Det behöver jag och tycker jag förtjänat det efter så många dagar ensam på en vecka.

Tack Annette, Vera och Sonja för dessa senaste dagarna. Tycker det är så trevligt med besök här hemma. :-)
Får se om det blir bilder på det jag skapat i går om ngn dag. I dag orkar jag inte med det och mitt pyssel jag trodde jag skulle sitta med i kväll kan jag ju glömma med tanke på hur ont jag har i kväll!

6 comments:

Anonymous said...

Hoppas att helgen blir lite bättre Pia!

Kram, Gunvor

Anonymous said...

Hallå Pia!
Vilken jobbig start på helgen, jag hoppas att den blir bättre...
Kul att du har fått så mycket gjort uteser fram mot att få se hur det har blivit .Idag var jag och Ida + Liv till Oskarström och inhandlade lite nya papper.Tänkte ev. ta och pyssla lite nu på eftermiddagen innan jag ska möta upp tjejerna inför melodifestivalen. Ha det så bra /Elin

Sonja said...

Tack själv för en givande o mysig kväll hos dig, trots tillfällig scrapblockad:))

Ni kommer o finfint hos er vad det lider - måste vara superskoj o få lov o få planera o skapa från 'scratch':)

Ett speciellt varmt tack oxå för du vet vad:))

Kram kram *S*

Anonymous said...

Hoppas du får sova Pia - det ÄR jobbigt med sömnbrist!

Virre said...

Var rädd om dig, försök inte vara "för" duktig, det är du ändå!!
Kram!

Anonymous said...

Ta inte i för mycket Pia, din kropp ska orka ett tag till...
Var rädd om dig.
Kramiz
Ingela