Thursday, March 8, 2007

två nya layouter till...

eller rättare sagt tre, fast den tredje ligger fortfarande hemma hos Sonja så den har jag inte kunnat fotografera och lägga in här ännu. Men den kommer så fort jag får hem den här hemma igen. Förhoppningsvis kommer hon inom i morgon med den.

Jag var nämligen hemma hos Sonja i går, Vera var där också. Vi scrappade lite. Jag kände mig inte riktigt taggad så det blev ju lite trög start för mig till att börja med. Trodde ett tag att det bara skulle bli en ynka liten layout, men det blev trots allt till tre stycken. Den sista kletade jag en massa 3d-lack på så det kändes bättre att låta den ligga så att den kunde torka innan jag tog med den hem.




I går morse var jag och Isac hos den nya dagmamman och hälsade på. Hans nuvarande ska ju sluta och det innebär ju då att han måste ha en ny. Hon slutar och har sista dagen redan på tisdag så det var ju verkligen läge att åka dit och hälsa på innan inskolningen börjar. Det känns sorgligt att de inte ska fortsätta hos Camilla. Det var en så bra och jämnårig grupp, men nu blir alla splittrade åt. Det var bara en månads uppsägning så det har varit en del jobb för kommunen att hitta nya platser till de sex barnen. Två av dessa barn har syskon som ska in i barnomsorgen till hösten (isac är den ena) och en tredje har precis fått ett syskon. Dock har vi ju fått reda på att det kommer att bli plats till även lucas när det är dags för honom att inskolas, så det är väl på sätt och vis skönt.

Det jag nu funderar över det är om man ska sätta upp dem på kö till dagiset här, Täppan. Det är ganska så mkt som gör att jag känner att jag vill göra detta. Dels så vet jag ju inte om Lucas blir lika social som Isac. Om han inte blir det och det händer ngt med dagmamman kan det bli jobbigt för honom om han måste byta grupp och personal och allt. Jag tycker ju på sätt och vis synd om Isac som ska ha sin tredje inskolning med tanke på att han bara är 2½ år gammal. Först gick han ju på dagis i Helsingborg i ett halvår innan vi flyttade, inskolning hos Camilla och nu ett år senare ska han inskolas hos en ny dagmamma. Det går säkert bra för honom men det känns inte rätt. Alla kompisar kommer att försvinna och han måste knyta nya kontakter. Jag är medveten om att det kommer att bli ytterligare en inskolning för honom om vi byter till dagiset, men å andra sidan så känner han redan folk som går där, som Ida som han ofta lekt med samt flera av barnen på gatan. Ja, det är inte lätt det här med barnomsorg och allt. Säkerligen inte för de på kommunen heller för de kan ju inte tillgodose ALLAS behov, men man vill ju alltid det bästa för sina barn.

Nog svamlat om detta. Jag är megatrött och känner mig helt färdig. Isac har sovit dåligt de senaste fyra nätterna. Funderar på om allt detta med att Camilla slutar snurrar i hans huvud och att det är det som gör att han inte sover så bra.

I dag var det hembesök av bvc-tanten. Hon skulle göra boel-testet på Lucas. Det gick bra, förutom att han inte hörde den tystaste pinglan på höger öra. Ska göra om det nästa gång vi kommer till bvc, men det är väl för att han varit och är förkyld. Vi får väl se om vi ska igenom alla tester på lasarettet med honom med precis som vi var med Isac.
Ska ringa och få en ny tid av henne i morgon så vi kan komma ner och väga och mäta också. Det är ju alltid kul att se hur mkt han växt.

I går fick jag även hem magnolias nya stämpelpaket. Har tittat och klappat lite på dessa stämplar, men mitt foam är slut så jag måste handla innan jag kan montera dem. Måste handla på mig lite så jag har när jag får hem stämplar!!!!

Nog för i kväll. Det blev ett mega inlägg. Hoppas alla får en god natts sömn. Speciellt Sonja som alltid sitter uppe halva natten. ;-) Tack för i går sonja och vera!

3 comments:

Sonja said...

Hihi... menar du att jag e en nattuggla? Förstår inte vad du menar, haha:) Kan hända att du var lite segstartad, men inte värre än att du kom igång:)
Jag kör inom med din lo imorgon fm, det har jag redan bestämt mig för:)
Kram på dig gummegumman//Sonja

Anonymous said...

ÅH! Den översta LOn är jättefin!!! Jag har just kommit på att jag "går igång" på cirklar och runda mönster.

Vad mysigt ni verkar ha på era scraphappenings...


Kram,
Marie

Ejris said...

åh vilka layouter* WOW*

hoppas dagis grejerna ordnar sig tråkigt när de måste byta för rutiner är ju ändå viktigt....mest för föräldrarna*skratt*
kram