Saturday, March 17, 2007

läkarbesök och scrapping

I går var det tredje dagen med inskolning för Isac hos den nya dagmamman. Det var en annan pojke där så han hade ngn att leka med. Dagen innan hade han varit själv. Det är lite tråkigt när det blir så för man vill ju att han ska ha ngn att leka med där, annars hade han ju nästan lika gärna kunnat vara hemma hos mig och Lucas. Isac tycker dock att det är tråkigt att gå hem efter två timmar bara. Han var jättearg på mig när vi skulle åka hem för han ville vara där längre...
Jag lämnade barnen hos min mor efter inskolningen och sen körde jag in till Helsingborg för jag hade en tid hos min läkare. Vi pratade en del om hur jag mår och så. Hon sa att jag har fibromyalgi, det var väl inte riktigt det jag ville höra. Jag har väl gått och hoppats på att det är ngt övergående... Men nu är det ju som det är.
Isa kom och hämtade mig vid fyra tiden i går eftermiddag. Det var dags att åka till scraprooms scrapträff. Jag hade trevligt som vanligt och det kändes skönt att komma hemifrån en stund och inte tänka på barnen alls. Det låter kanske "elakt" att säga att det var skönt att komma hemifrån. Missförstå mig inte, men jag älskar min familj, men när man går hemma hela dagarna är det jätteskönt att komma hemifrån en kväll.
Jag fick sammanlagt gjort fem layouter i gårkväll. Det är alltid kul att komma hem med nya layouter till pärmen.
Jag har förresten fått bytt ut min silhouette. Så jag ska se om jag kan sitta här hemma i kväll och leka lite med den så att jag vet hur den fungerar. Så mycket fint jag kommer att kunna göra nu. Ser verkligen fram emot det. :-)
Natten i natt har inte varit den bästa. Lucas ville inte sova så jag satt uppe med honom och försökte få honom att somna om, men det gick inte alls bra. När han sen vaknade igen så var klockan bara strax över fem och jag hade sovit typ två timmar. Är helt slut i huvudet, men jag låg och försökte sova lite i sängen i morse medan Pelle var uppe med barnen och det gjorde det hela lite mer uthållbart. Får se vad vi hittar på i dag. Det ska i alla fall handlas ngn gång under dagen för det fattas en del grejer här hemma...

6 comments:

Anonymous said...

Vad tråkigt då det gäller diagnosen men det måste väl ändå vara skönt att få veta??Lite dubbelt det där.. Du har fått gjort en massa alster som vanligt. Fina! Där ligger jag verkligen i lä. Får se om det blir något gjort för mig över huvudtaget i helgen. Ha en trevlig helg och hälsa man och barn./ Elin

Sanna F said...

Vilka super fina layouter du har gjort!Tråkigt att höra att du fått Fibromyalgi!

Hoppas natten blir bättre och du får sova !
Skönt att du fick byta din maskin, hoppas den nya funkar bra!

KRAM från SannaF

Virre said...

Vad tråkigt att höra om din diagnos, fibomyalgi, men jag säger som Elin sa; ändå måste det vara skönt att veta varför du är såå trött och har ont?

Och som vanligt när man kikar in här så har du varit superduktig på att scrappa!! Och det påminner mig om att jag bara måste hitta tiden att sätta mig med mina scrapsaker.
Jag är nyfiken på att se hur din Silhoutte funkar, kanske en lite artikel här i bloggen?

Kram på dig!!

Ejris said...

ingen kul diagnos du fick, så himla vanligt fibro blivit*suck*
men du är en J***el på att få URSNYGGA layouter gjorda. funderar fortfarande på bebis albumet men tror ajg lägger undan det ett slag. har årsmöte för klubben i veckan hoppas kunna få scrapro efter det;)
kram

Sonja said...

Återigen en bunke favvis-layouter:)
"Me like":)

Kramis *S*

Annika said...

Så fina LOer du gjort! Klart det är skönt att åka hemifrån ibland, man behöver andningshål från hemmastöket! Själv var jag i Övik på pysselträff och det var helt underbart! :-) Ledsamt att du fått fibro... :-( Sänder varma kramar din väg!