Tuesday, March 27, 2007

att planera...

en stor fest är inte alltid lätt...

För en vecka sedan bestämde vi oss för att vi lika gärna kunde gifta oss i sommar när nu barnen ändå ska ha kalas och alla släkt och vänner ska bjudas in. Det kändes faktiskt som ett bra beslut, så det är spännande som bara den.
Jag fick hjälp av Martina till att hitta papper till mina inbjudningskort. Satt och pysslade ihop dem i fredags för att kunna börja lämna ut till de som jag mötte på scrapmässan på lördagen. Här är resultatet. Jag hade lite svårt först med formuleringen av inbjudan eftersom det blir både kalas för barnen och ett bröllop för oss. Men jag är rätt nöjd med min inbjudan trots att det gav mig lite huvudbry i ett par dagar. :-)
Jag tänkte att det var ok att "släppa bomben" nu när inbjudningarna gått med posten och förhoppningsvis nått fram också... hihi
En vecka har altså gått, men jag tycker jag har hunnit med en hel del på denna veckan:
*Brudklänningen är beställd.
*kyrka och präst är bokad.
*fotograf är fixad.
*frisör är bokad.
*ringarna är beställda.
*bukett och corsage(?) är beställd
*stolar och bord är fixade
*tårtor vet vi hur vi ska göra med
*maten är bestämd
*skor och bh är köpt
*material till placeringskort är köpt

Sen har jag ju en stor lista över saker jag ska göra till, men de flesta stora grejer är ju redan ordnade och jag känner mig ganska nöjd. Jag kommer säkert att glömma bort ngt, men så är det ju...
Nu är det dags för mig att få lite sömn.

Glömde förresten att berätta att jag fick en trevlig fika med Sonja i dag. Medan hon ändå väntade på att sitt berömda kök skulle komma ;-) Och i eftermiddags kom min mor hit och passade lucas medan jag röjde lite i vårt förråd. Sen avslutade vi kvällen med att grilla. Så gott det var...
I morgon är det fotografering som gäller. Ska till studio med barnen. Det ska bli spännande måste jag säga. Kanske kan få lite tips om jag ska fixa egen fotografering här hemma. :-)

5 comments:

Anonymous said...

Då får man gratulera. Så långt ni har kommit i planeringen, så långt har inte vi kommit.

Kram Lotta

Anonymous said...

Vi gifter oss den 4 augusti och hoppas på ett kanon väder då eftersom vi skall gifta oss utomhus.

Kram Lotta

Ejris said...

åhhhhh så kul Gratulerar=)
synd det är så långt kunde ju vart fotograf annars ju;) ....jo du undrade mina objektiv.
de flsta bilderna i macro fomr tagna med Sigmas 70-300mm DG macro den kostar runt 1500:- det är en billigt och bra alternativ till macro och samtidigt få ett bra tele.
den andra jag har är ett 80-200m oxå sigma kosar runt 1200:- + gluggen 18-55 mm
/kram

Anonymous said...

Får passa på att gratulera även här. Det verkar som att ni har planerat detta ett tag då det redan är så mycket fixat. Jag hoppas att ni får en underbar dag och att ni tar er tid att njuta av dagen. Kram Elin

Pia said...

tack för alla gratulationerna. Planeringen har dock inte varat så länge eftersom det bara är lite mer än en vecka sedan vi bestämde oss. Men jag är en tänkare och planerare så jag kan planera mkt på kort tid. ;-)