Sunday, March 11, 2007

foton

I dag tömdes vår kamera på bilder. Det är alltid lika skoj att se vad som döljer sig där. Visst kan vi ju kolla när de ligger i kameran med, men det är ju inte riktigt samma sak som att se dem i stort format på datorn. Såå många bra bilder det fanns med. Det är ju alltid en del som inte är så bra, men det kommer man nog aldrig undan. Här är ett foto på Lucas där han ser allmänt galen ut. Det är en helt skum blick jag har hunnit fånga med kameran. Härligt glad var han medan jag fotade i allafall. :-)
Ännu ett foto på Lucas. En ny min har han här. Ser lite galen ut, kom hit så ska jag ta dig typ. :-) Det är så himla tacksamt att fota barnen känns det som. Det blir mkt spontana bilder och härliga uttryck.
En underbar bild här på Isac och farmor på trappan till uterummet. Det ser mysigt ut när gammal och ung sitter tillsammans så där. Mysigt. Det är skönt när barnen har en bra relation till far- och morföräldrar.
Jag försökte mig även på att fota blommor hos farmor och farfar. Tur de har blommor man kan öva på för här dör ju alla växterna. Skulle haft ett automatiskt bevattningssystem här hemma (inomhus) för det är ingen som kommer ihåg att vattna. Men nog om det. Det hade varit skönt att ha ett stativ och macro lins. Det hade nog blivit ännu bättre bilder då. Nu får man vara glad över det man har. Tyckte dessa två bilder blev ganska bra dock. Ser fram emot att få scrappa dem. :-)

2 comments:

Ejris said...

åh vilka foton =) helt underbara. måste ta mig ut att fota lite nu när våren kommit..idag blev det ingen för tvättmaskinen ville visst ha sitt:S men i morn kanske jag hinner en snbbis innan gubben åker o jobbar ..får se fram emot onsdagen annars förmiddan är ju vår då;)

kram

Annika said...

Så jättefina foton! Visst är det härligt att fånga så mycket fint/skojigt på bild! Kramis!