Wednesday, March 28, 2007

öskelista...

Så fort det kom fram att vi skulle gifta oss så har det kommit frågor om vad vi önskar oss. Tja, jag önskar mig ett långt och gott äktenskap, lycka för hela familjen, fint väder på bröllopsdagen mm. Men det är ju lite svårt för folk att se till att jag får. ;-)
Har suttit och knåpat lite på en lista både till brudparet och till barnen. Men jag tycker det är såå svårt. Vi köper ju oftast det vi vill ha, dvs att det är nästan bara dyra saker som man önskar sig. Sen med barnen som har så mkt redan. Isac kan jag komma på lite saker till men Lucas som får allt Isacs som han inte använder längre är det lite värre med. Men här kommer mitt försök till en lista.

Brudparet:
Pasta/potatisgryta
Matberedare
Duntäcke-dunkudde (ett till oss var då)
Malmsäng i ek (IKEA)
Malmbyrå i ek (IKEA)
Växter (typ buskar od till trädgården, ev också växter till att ha inomhus)
Äppelträd (Belle de boskop, röd ananas och ingrid marie)
stativ till kameran (Nikon D50)
Macrolins till kameran (Nikon D50)
Telelins till kameran (Nikon D50)
Frysskåp - högt
Liva skänk i ek (Jysk)
Presentkort till ex IKEA och Jysk.

Isac:
Sparkcykel
Kläder minst strl 104
HotWheels bilar
Sackosäck
Spel
Plånbok
Han gillar också grejer med spidermannen och med disneys bilar

Lucas:
Trehjuling
Kläder minst strl 86
plånbok
Sackosäck

Barnen gemensamt:
Sandlåda MED lock (Helst inte den med bänkar i locket eftersom den är svår att sitta i som vuxen och gräva med barnen)

Jag ber er att spara kvittot om det nu är fler som köper samma grej. Det kan vara lite jobbigt att ha fem matberedare tex. ;-)
Det är säkert fler grejer som vi behöver men som vi inte kommer på just nu. Detta var de förslagen vi kunde hitta på så här när vi satt och funderade!
Det är absolut helt okej att låta fantasin flöda och komma med andra idéer. Denna listan är bara tänkt som ett uppslag till vad vi kan komma på att vi behöver och vill ha...

3 comments:

Annika said...

Men vad skoj! Stort grattis i förskott! Kramis!

Anonymous said...

Jasså du ska gifta dig =)
Har lagt märke till viss nervositet
Ta det lungt bara
kram annette

Anonymous said...

Hejhej! Vad roligt att ni ska gifta er. Ett tips till önskelistan kan ju vara resecheckar på ett specifikt resebolag så kan ni spara pengar till en resa som ni kan göra ihop med familjen! // Elin