Thursday, November 30, 2006

kortmakeri

I dag körde jag till Annette direkt efter att jag hade lämnat Isac hos dagmamman. Eller jag lämnade hos vice för ordinarie hade en son som var sjuk i maginfluensa. Inget kul...


Hade med mig bullar till Annette så vi började med att fika lite och prata. Lucas blev trött men kunde inte komma till ro och ville inte sova. Efter många om och men så somnade han men sov bara i tio minuter. Hann bara förbereda ett kort så var det bara att gå och hämta honom igen.

Gav honom mat och försökte roa honom lite, men det blev bara till ett enda kort tills jag skulle iväg och hämta Isac. Men jag kom i alla fall hemifrån och fick pratat och fikat. :-) Får ju vara glad för det lilla.




Mormor och morfar kom förbi en liten snabb sväng. Isac fick vattenfärger av dem och blev själaglad. Så när Pelle kom hem så fick vi ju sätta oss och pyssla lite, och det var ju itne mig emot. Hade ju fortfarande lust att skapa lite. Totalt blev det till fem kort i dag, känner mig rätt nöjd. Mamma har sagt att hon vill köpa kort av mig, så det gäller ju att få dem klara så att hon kan skicka dem i tid. Har några som har annat mått som inte får plats i vanligt kuvert så dem ska jag fixa kuvert till också.





Pelle somnade i soffan i kväll efter att barnen lagt sig och han låg och tittade på tv med katten bredvid. Sa till honom att han kunde lägga sig i sängen istället och det gjorde han faktiskt. Det trodde jag inte... Han sov altså innan klockan var nio, men å andra sidan så lägger han ju sig sent varje kväll annars, i går var klockan över ett innan han låg i sängen. Kan ju förstå att förr eller senare så säger kroppen ifrån att den vill sova lite mer... Känns bara skumt, han har inte suttit vid datorn och han lade sig innan mig. Fast det har kanske varit mkt på jobb eftersom han kom hem sent i dag. Klockan var nästan sex...

Ja, ja... jag ska nog gå in och göra honom sällskap strax... ska bara... hihihi

3 comments:

Ejris said...

WOW vilka söta kort men solnedgångarna HELT UNDERBARA!!!!
vi får dom så tokigt med hustak o annat ivägen inte kul men nån gång får ajg väl jaga dom..
kram
ann ejris

Anonymous said...

Jättefina kort Pia! Och fotografierna med solnedgången är jag grymt imponerad av - varför kan inte jag fötografera????

Kram, Gunvor

Pia said...

Tack för komplimangerna, jag är själv väldigt glad över dessa fotografier... Tyvärr är det inte jag som kan ta åt mig av berömmet eftersom det är min sambo som tagit dem. :-)

Pia