Saturday, November 18, 2006

barnledigt!!!

I dag var vi och lämnade barnen hos mormor och morfar. Isac cyklade hela vägen 4-5 km och jag gick med Lucas i vagnen. Isac var såå duktig och gnällde inte alls även om det var ganska långt att cykla för en liten tvååring. Han hade dessutom inte någon blöja på sig (en kissepaus hade vi) och kissade inte i byxorna på hela vägen. *stolt mamma*
Vi åt middag hos mina föräldrar och sen körde jag och Pelle hem igen. Isac gick ut och cyklade på gåden tillsammans med morfar samtidigt som vi åkte hem och han är ju så glad för att få lov att cykla rundor.
När vi kom hem tog vi ett varmt skönt bad. Så härligt att ligga i badet utan att barnen skriker utanför dörren. Sen beordrade jag Pelle att massera mig och det gjorde han också. Det var en jättemysig stund vi hade. Hann sova över en timme också på eftermiddagen innan vi satte oss i bilen och körde in till Helsingborg för att kolla på bio.
Det blev "7 miljonärer" som vi tittade på. Den var jätterolig och vi skrattade en hel del genom filmen. Den kan jag tänka mig att titta på igen. Var lite tveksam efter att ha sett att den fick betyget 1 från HD, men aftonbladet hade gett den en trea. Men jag tycker absolut att den är värd att se.
Vi ringde mina föräldrar när bion var över. Fick pratat lite med Isac och sagt godnatt till honom. Det är alltid skönt att få prata med dem när de är iväg för då vet man att de har det bra i alla fall. :-)
Körde inom kinarestaurangen och köpte med oss mat hem så att vi fick lite att äta. Det var gott och länge sedan vi åt kinamat.
Lägger in en bild på mitt bidrag till pappersvindens tävling där man skulle göra ett julkort med foto på. Blev ganska nöjd tills jag skrev på kortet för hand. Men vi får väl se vad som händer...
Nu är det dags för mig att mysa lite mer med sambon. I morgon ska barnen hämtas igen. Saknar dem även om det är skönt att vara ensam...

1 comment:

Sonja said...

Ja det får jag då hoppas att det hanns med lite mys ikväll oxå! Sitter här med dåligt samvete "you know why" liksom ;) Fniss... ja, som det kan bli!
Men ni verkar helt klart ha haft en fin dag ihop - härligt:)

Kram o go'natt/Sonja