Saturday, November 25, 2006

julkort

Natten har varit ganska bra fram tills de väldigt tidiga morgontimmarna. I gårkväll slukade Lucas en hel portion gröt och fick lite ersättning lite senare. Detta höll han sig på ända tills klockan var två i natt. Det kändes så skönt att han hoppade över det målet mellan 22-24. Han somnade rätt snabbt om efter att han ätit nästan hela flaskan, däremot vaknade han redan fyra igen. Jag tog upp honom och gick med honom tills han somnade, vaknade igen halv fem ungefär. Samma procedur... men när han vaknade kvart i sex gav jag upp. Tog upp honom och gav honom gröt till frukost.

När klockan var halv åtta somnade han igen så jag gick in till Pelle och bad honom gå upp så Isac inte var ensam uppe. Passade på att lägga mig med Lucas, men han sov bara en halvtimme. Under denna halvtimmen höll Isac låda där ute så det blev inte sovit ngt. Ytterligare en halvtimme låg jag i sängen och hade precis somnat när Pelle kom in och sa att mina föräldrar var på väg hem till oss för att hämta en tomback. De skulle åka till Helsingör och ville köpa en back öl till Pelle. Det var bara att masa sig upp då.



På efter- middagen åkte jag hem till Kajsa för att julkorts- pyssla. Den första tiden gick åt med att prata och kolla lite på internet och så. Fick gjort fem julkort och fick stämplat upp lite av Kajsas julstämplar. Hon lånade mina Hänglar stämplar så det var rätt bra utbyte av stämplar i dag. Hoppas vi får chans att sitta och pyssla mer snart, men det lär väl inte bli innan jul för det är så mkt som kommer nu framöver känner jag.

Julkortet med peppar- kakorna tycker jag blev lite rörigt. Stämpel- motivet liksom försvinner i mönstret på pappret. Får se om jag kan rätta till det med lite bling eller liknande... hmmm. Det tål att tänkas på.

Har frågat mamma om hon vill köpa lite julkort av mig istället för att köpa i affären. Får se vad hon säger. Hon ska kolla på dem på tisdag (om jag kommer ihåg att ta med dem) för då ska jag till tandis och hon ska passa barnen under tiden.

3 comments:

Anonymous said...

Jättefina julkort!! Vad duktig du är!!

Kram från Johanna (smedh på FL)

Anonymous said...

kanonfina kort gumman'

Sonja said...

Som sagt, superfina kort! Får du sålt några tror du?

Kramis *S*