Wednesday, November 15, 2006

mitt i veckan. :-)

I dag var det lite småstressigt när Isac skulle till dagmamman. Lucas hade nyss somnat och hade bara pyamasen på fortfarande så jag fick vira in honom i en massa filtar innan han lades i vagnen för att han inte skulle frysa. Isac skulle cykla till Camilla så det var ju att leta fram hjälm och grejer till honom, men i väg kom vi i alla fall.

När jag och Lucas kom hem igen så kollade jag lite mail och vid tio fick han mat. 10:30 hade han somnat och jag gick in och tänkte jag kunde ligga en liten stund med honom. Jag somnade också, vaknade till ett par gånger men somnade om när jag såg att han fortfarande sov. Vi kom inte upp ur sängen förrän klockan var 13. Snacka om chockad. 2½ timme hade han sovit. Så länge brukar han inte sova så det kändes helt fel. Det var ju bara att skynda sig att äta lite och ge Lucas sin smakis och sen iväg för att hämta Isac igen.

Väl hemma igen så fick jag fixa med tvätten för Isac hade nog haft sin blöja på fel för hela sängen var nerkissad. Satt och mös lite med Isac i soffan... Han ville titta på film, det är hans sätt att slappna av efter dagmamman och ibland somnar han också.
Fast i dag blev det inte någon middagssömn. Pappa kom nämligen hem lite tidigare så vi fick lite familjetid ihop. :-)

Pratade med min kompis som varit inne på lasarettet i dag och blivit opererad. Det var bra med henne men hon var väldigt trött. Men det är ju klart om man blivit nersövd och så, så är man väl inte vidare pigg efteråt misstänker jag. Minns inte hur det var när jag blev sövd och hemskickad samma dag... Var det så länge sedan?? Kändes lite fel att hon inte fått mitt kort. Jag skickade det i går för att inte riskera att det skulle komma för tidigt, men bara för det så kom det inte alls i dag. Dyker säkert inte upp förrän i morgon då. Trist. Men hade jag skickat det en dag tidigare hade hon säkert fått det i går istället... skulle nog åkt inom och lämnat det själv för att vara säker på att det kom fram...

Har kört mina föräldrar till Helsingborg för de skulle ut och tura. Sen tillbaka för att gå på styrelsemöte. Hem om och prata lite med sambon och nu sitter jag och väntar på att mina föräldrar ska ringa och säga att de vill hem igen. Undrar hur sent det kommer att bli?? Hmmm....

1 comment:

Sonja said...

Visst är det gott o få soo-o-va:) En av mina absoluta favorit sysselsättningar, nästefter att scrappa:))

Kram Sonja