Monday, November 20, 2006

duktig

I dag har jag haft båda barnen hemma. Vi började dagen med att ta det lugnt och vänta på att klockan skulle bli runt nio. Då gjorde jag iordning barnen och packade ut dem i bilen och sen körde vi till väla. Vi kom dit ungefär när de öppnade. Var först inne på ikea och handlade.
Köpte en hel del kändes det som även om jag inte tänkt det skulle bli så mkt... ska se om jag minns vad det var jag handlade.
  • Två lampor till fönstrena vid matbordet
  • Röda glödlampor till dessa lampor som jag köpte
  • En nalle till Lucas
  • En anslagstavla som jag ska fixa lite med till Isac (bilder kommer sen när jag är klar)
  • En massa julgranskulor och dekoration (men jag ska be sambon lämna tillbaka två av paketen för det blev kanske lite för mkt av det goda med tanke på att vi redan har en del sen innan)
  • En förvaringsgrej till Isacs rum att hänga på väggen

Tror jag fick med allt där...
Körde sen vidare till andra sidan av väla byggnaden och gick snabbt in på Panduro och kollade lite där. Köpte ett lim och träffade Sanna där. Pratade lite med henne, men eftersom de skulle kolla lite mer i affärerna så gick min plan om att fika hos henne efteråt i stöpet. Men det får ju bli en annan gång istället.
På vägen hem somnade Isac och han sov ganska länge, så vi hann inte göra så mkt här hemma innan Pelle kom hem från jobb.

Jag lagade mat till pojkarna och sen körde jag ner till badhuset för att möta Isa. Vi skulle simma ihop, nu ska kampen om kilona och formen börja. :-) Vi har pratat om det ett tag men inte fått tummen ur så jag ringde henne i går och bestämde tid.
Min axel protesterade en del. Har dock inte simmat ngt nämnvärt sedan operationen år 2000, så den blev väl lite chockad. hihi... Jag hoppade således över 4 längder i slutet och fick simmat 900 meter bara. Isa simmade alla 40 längder och hamnade på 1 kilometers simning. Bra jobbat tjejen!!!

Nu ska jag strax lägga mig i soffan och glo på cityaktuen. Pysslet jag trodde jag skulle gjort i går blev inte av för jag hade inte ro till att sitta still och pyssla tyvärr. Får se om det blir ngt iveckan. Känner mig rastlös på ngt sätt... Kanske kan få städat lite mer här istället. Det är ju aldrig fel. Det beror ju lite på barnen och så. Det är ju inte alltid som de samarbetar...

Godkväll på er alla!

No comments: