Sunday, November 26, 2006

julstädning.

I morse var jag mer död än levande. Isac kom in till oss mellan halv fem och tjugo i fem. Lucas vaknade ngn gång därefter och jag var helt väck. Det slutade med att Pelle fick gå upp med barnen vid fem tiden. Jag låg kvar i sängen men det är inte lätt att sova när Isac hoppar rundor och tjoar som jag vet inte vad... Pelle trodde att han skulle få lägga sig igen klockan sex så jag gick upp och tog över, men jag totalvägrade för jag hade ju inte sovit ngt alls nästan sen de steg upp och dessutom lät jag honom sova till halv åtta i går, så någon rättvisa fick det väl vara. ;-)

När jag piggnat till lite ngn timme senare steg jag upp och tog över här hemma. Skickade iväg Pelle till sängen så han fick sova lite. En stund senare somnade även Lucas och Isac gick ut och lekte och cyklade lite. Jag fick vikt tvätten och röjt i köket under denna tiden.

När Pelle kom upp lagade vi lite lunch och sen skickade jag iväg alla pojkarna på eftermiddagen för att gå till affären och handla lite till kvällsmaten. Isac cyklade och Pelle tog Lucas i vagnen. På så sätt var jag säker på att jag skulle få lite tid här hemma. Jag satte igång med en julstädning. Det kändes jättebra... fick röjt en massa, dammsugit och torkat golven och för tillfället är det bara skrivbordet som jag känner behöver en upprensning också. I veckan ska jag se om jag kan få tid till att putsa fönsterna för det behövs. Sen är det fritt fram med alla julgrejerna.

I kväll har jag tittat på en film, En förtrollad romans, samtidigt som jag gjorde klart min bom (Boken om mig) från kursen jag var på scraproom. Det känns skönt att den är färdig, fattas bara ett foto på min handväska, men det är ju lätt fixat. ;-) Får se när jag gör klart nästa projekt, Isacs tavla... Får lägga in en bild på min lunchpail nu när den är klar, men det kommer nog inte förrän i morgon för jag orkar inte mer nu...

2 comments:

Sonja said...

Sen när du är klar så kan du köra förbi o ta mina med - när du ändå har vanan inne menar jag ;)
Tihi!
Sen vill jag ha nya julgardiner med... *suck*

Kram *S*

Pia said...

skulle inte tro det va. ;-) Nya julgardiner vill jag också ha men finanserna tillåter nog inte det denna julen...