Tuesday, November 14, 2006

en vanlig dag...



Inte så mkt som hänt i dag. Min mor var med på babysimet i förmiddags och tog lite bilder. Lucas blev jättearg på mig för att han kom under vattnet flera gånger. Det lät verkligen som om han skällde på mig. Det är rätt skönt när det är ngn annan med som kan ta honom när man duschat klart så man själv kan duscha färdigt istället för att bada när man kommer hem...

Lucas gjorde ett torpeddyk för första gången i dag. Det var kul, men han var ju som sagt redan arg så han var måttligt road när han kom upp till ytan igen. ;-)


Körde in en sväng på apoteket efteråt. Det var grymt mycket folk som skulle hämta ut recept. Fick vänta hur länge som helst kändes det som. Men det är väl så i dessa tider då alla människor blir sjuka. Tur att man inte själv mådde dåligt i alla fall för då är det ännu värre att sitta och vänta på sin tur tycker jag. Var även inom bokhandeln och köpte C5 kuvert så att jag kan göra egna kuvert till mina 15x15 kort. Känns bra att ha hemma om man nu känner för att skicka ett kort till någon.


I kväll fick Pelle åka iväg och fixa på ett jobb. Han hade varit hemma några timmar innan han åkte igen. Nästan direkt efter att han åkt fick jag världens "jobbigaste barn". Det var väl ett test för att se om mamma pallar trycket. Skulle gjort oxbiffar med pommes, men när jag kollar frysen så har vi inga pommes kvar. Pelle har igen tagit det sista utan att skriva upp på tavlan att det ska köpas hem. Det blev med andra ord inga oxbiffar i kväll, för hur gott är det med oxbiffar med makaroner. Fick stå och göra korvstroganoff istället. Det var jättegott men mer jobb, fick ju hacka lök, tina korv och strimla den och allt... det andra hade ju bara varit såsen som varit lite mer jobb med, annars hade pommesen skött sig själv och steka biffar är inte så jobbigt med ett barn på armen.
Nu har barnen somnat, jag funderar allvarligt på att vara så tråkig och gå och lägga mig redan nu. I morgon ska jag köra mina föräldrar till helsingborg för de ska tura. De vill hämtas sen också, förstår inte det... Har även ett styrelsemöte inplanerat med klippans begravningsplats för smådjur. (så långt namn på föreningen).

1 comment:

Sonja said...

"Karlar"... dom har en genetisk uppsättning som går i arv hos hela jordens manliga ådra - med andra ord = hopplösa, tihi:)

Kram Sonja