Sunday, November 19, 2006

uttsövd??

Kan man bli helt utsövd? Hur många dygn måste man sova för att ta igen nästan tre års sömnbrist? Ja, ja... jag ska inte klaga för jag har sovit många timmar i sträck i natt. Kunde dock inte sova i går när jag lade mig, men när jag väl somnade var jag helt klubbad. Vaknade en gång vid tjugo i fyra, men konstaterade snabbt att det var ingen idé att vara vaken vid denna tiden och somnade om.
Gick inte upp ur sängen förrän klockan var nästan halv tio. Det var skönt att sova så länge för en gång skull.

Har blivit uppmärksammad på att det bara har varit folk som har blogg här som kunde lämna kommentarer. Nu är det dock ändrat så alla kan kommentera om de vill. Tack Gunvor för att du gjorde mig uppmärksam på det. :-)

Vi hämtade Isac och Lucas hos mina föräldrar i dag innan lunch. Det hade gått bra men Isac ville verkligen hem. Det var ju första gången han var där och inte fick full uppmärksamhet från mormor utan skulle dela den med Lucas. Jag gick hem med Lucas i vagnen och Isac cyklade. Det gick bra i dag med men eftersom han var trött så blev det några stopp på vägen då han sa att han inte kunde cykla mer. Men med lite övertalning och lek så gick det bra och vi kom hem. Dock tog det 65 minuter i dag så gårdagens färd var snabbare. :-)

Har röjt lite i köket i dag och torkat och fixat och donat. Känner mig lite duktig, dessutom har vi fått tvättat en del tvätt också. Jag gick ut med våra trädgårdsstolar i förrådet. Blev trött på att ha dem stående i hallen och ta plats. Det är tillräckligt trångt med vagnen stående där... Dock fick vi inte dammsugit i dag heller. Förstår inte att det ska tjatas för att det ska ske här hemma. Men jag får väl se om jag kan få till en dammsugning i morgon någon gång även om båda barnen är hemma. Tänkte bege mig ut på väla också en sväng och se om jag kan hitta ngt bra till hemmet. Är lite på shopping humör känner jag. Ska nog titta inom panduro också för det kan ju hända att de har ngt som jag behöver... Hahaha

Nu ska jag sätta mig och pyssla lite på två böcker och två plåtburkar som jag tänkte scrappa lite på. Får se hur bra det går...

1 comment:

Anonymous said...

Den där sömnen kan man nog aldrig ta igen. Även om jag får sova om nätterna och har gjort det ett bra tag så tycker jag ändå att man aldrig får sova tillräkligt.

Kram Lotta