Thursday, November 23, 2006

matinspirationskurs

I kväll har jag varit på kurs som var anordnad via bvc. Vi fick laga en massa mat som skulle gå ganska snabbt att laga och för att vi skulle se att det går att variera maten ganska mkt.
Vi var i lag och fick göra ett par rätter per lag. Sen var det provsmakning för hela slanten...

Dessa rätter lagade vi:
grekiska frikadeller med tomatsås
bulghur
indonesisk morotssoppa med ingefära och lime
kesokaka med sommarkräm
mustig kalvköttsgryta med timjan
couscous
broccolisoppa med rökt skinka/bacon, purjolök och pasta
äppel och kanelplättar med lättslagen grädde
lax i thaisås med röd curry, cocos och lime
jasminris med citrongräs
strimmelkyckling med sötsursås
turboglass
biffar av kycklinglever
potatispuré med palsternacka
fiskfrikassé med möjligheter
skinkås
bröd

Snacka om att jag är mätt nu efter all provsmakning. Hade ju dessutom ätit rårakor med bacon tillsammans med isac innan jag åkte till kursen.
NST var där och fotade och skulle skriva om denna kursen. Får väl se om man kommer med i tidningen. Det är ju inte säkert de tar fotot som just jag är med på. :-)

Nu är det läggdags för mig! HAr ont i kroppen och orkar inte vara uppe längre...

1 comment:

Sonja said...

Guu' så mycket god mat ni fick gjort!!! Då kanske bilden kommer i tidningen imorgon då? Kul!!!
Är det en återkommande grej det här?

Kram kram *S*