Sunday, December 3, 2006

första advent

I dag är det första advent. Jag är helt slut efter helgen... ska inte helgen vara tid för att ladda upp sig och vila upp sig? Det känns inte så här precis...

I går tog jag fram julpyntet och började pynta på förmiddagen. På eftermiddagen hade två av barnens kusiner kalas för de fyllde år. På vägen hem till dem så passade vi på att lämna lite tackkort från dopet och julkort till dem som bor inne i stan. Det sparade vi nog porto för ca 66 kronor på... och vi skulle ju ändå köra in till stan så det kostade ju ändå inte ngt speciellt mer i bensin.
Det var full rulle på kalaset och massor med mat och kakor och tårta var det där också så man gick ju inte precis hem hungrig därifrån. Lucas och Isac var jätteduktiga under hela kalaset. Isac tom visade lite av sin goda uppfostran. hihi imponerade på kusinernas farmor som sa goddag till Isac när han gick förbi, han stannade upp och tittade på henne och sen gick han fram till henne och gav henne handen och hälsade. Duktig kille. :-)

I dag började vi dagen med att åka till Ugglebadet och bli fotograferade på babysimet. Det var kul och jag hoppas det blir bra bilder. Vi åkte hem och åt lite middag och sen ner till byn och julskyltningen. Isac fick se brandbilarna och var överlycklig. Tidningen passade på att ta foton på honom när han satt i brandbilen så vi får väl se om han kommer i tidningen... Vi fick knappt honom därifrån. HAn fick till och med prova sirenen en gång också...
Vi var inom biblioteket också och skulle träffa tomten som var där, men honom var Isac inte så intresserad av. Däremot fick jag gjort ett lånekort till honom, och vi lånade också två böcker. JAg lånade en bok om digitalfoto. Får se om jag kan bli lite klokare när det gäller inställningar på vår kamera och så. Det kan ju knappast bli värre i alla fall... hihi
Efter julskyltningen så körde vi hem till några kompisar. Där hade de sin årliga adventsfirande med danska æbleskiver. Alla hade kommit nästan samtidigt så det var fullt med folk ohc megavarmt även om värmen inte var på i huset. Skönt det kändes när vi kom hem men jag var helt färdig och det kändes som om jag höll på att somna när vi åt kvällsmat.

Nu ska jag gå och lägga mig dock och hoppas på en underbar vecka framför oss. :-)

3 comments:

Annika said...

Jag håller med du! Helger ska vara viloperiod, men det är rätt sällan man får tillfälle tycker jag. :-) 2 veckor på Bahams eller nåt sånt skulle behövas! Kramis!

Pia said...

jag följer gärna med dig till bahamas annika... hihi

Sonja said...

Nu har jag beskådat Klippans blivnade branchef i tidningen idag:)) Förstår att han mös, vilken grabb hade inte gjort det:)

Kram kram *S*