Monday, April 16, 2007

underbar helg!

Helgen har varit jättebra.
Började med att min mor kom hit i fredags och hjälpte till lite med barnen och på kvällen kom min far även hit. Jag klippte min far med trimmern ute i trädgården (så slapp jag hår i huset) och sen grillade vi och åt utomhus. Så gott det var och trevligt med för den delen.

Lördagen kom och jag följde med Isa in och skulle hjälpa henne välja glasögon i Helsingborg. Det slutade med att vi hittat bågar till hennes vanliga glasögon, hennes solglasögon och ett par bågar till mig. Hann även med en synundersökning för min del som inte ens varit inbokad utan jag kom till direkt. Detta hann vi med på bara en timme. Det tycker jag är bra klarat!
Väl hemma fick jag slänga i mig lite mat och sen var det iväg igen. Det var styrelsemöte för klippans begravningsplats för smådjur. Det tog entimme. Jag körde hem nästan direkt efter att det var klart medan de flesta andra fikade.
Kvällen bjöd på kalas hos Annette då hennes Emmie hade fyllt år. Inom Hyllinge för att köpa present, men vi hade ju klart missat att de stängde på familia klockan fem. Typ en minut efter att vi kommit dit... Men vi fick tag på present och Emmie var glad över dem, så det är ju huvudsaken.
Det blev god mat och lite dricka med. Hade jättetrevligt. min kjol sprack i slitsen som var fram när jag lade upp knät för att ta upp Lucas som låg i Annettes säng. Det var ju bara att be henne ta fram symaskinen för det var lite pinsamt att ha en såå hög slits...

Söndagen började inte så trevligt. Strax innan fyra kom Isac och var ledsen. Sen vaknade han om och om igen, låg och sparkade ohc hade sig så jag sov inget alls förrän pelle gick upp på morgonen med barnen. Dock fick jag sovit när han tog med sig barnen ut ur sovrummet. Sen var lucas trött och då passade jag på att få honom att sova och sova lite med honom, så jag var inte uppe ur sängen förrän klockan var halv elva. Minns inte när det hände senast...
Kent, Helén och barnen kom hem till oss på eftermiddagen oc hvi grillade tillsammans på kvällen. Det var megatrevligt. Och så gott det är att grilla dessutom. :-)

I dag har jag och barnen varit ute nästan hela dagen. Det har hunnits med lite grand i trädgården så det är ju alltid bra. Det tråkiga är att jag tror att Isac har ngn sorts solexem eller nåt. Hans öra har blivit helt rött och knottrigt... får se hur det artar sig. Får väl köpa ngn sorts kräm eller nåt att ha hemma...

Megainlägg blev det... hoppas jag inte skrämt bort alla!!

2 comments:

Anonymous said...

Det låter som en riktigt sköööön helg!

Kram, Gunvor

Anonymous said...

Hej Pia
Nä vi har inte blivit skrämda av ditt megainlägg...vi är vana
Ha det bra
kram annette