Wednesday, April 18, 2007

nya kort

Jag har precis legat och sovit lite med Lucas. Det var jätteskönt, men usch vilken mardröm jag hade... Drömde att jag glömde bort att det var vår bröllopsdag och kom en timme försent till frisören. Dessutom hade jag inte fått med mig tiaran jag ska ha på mig... Fyyy.
Kan man glömma sin bröllopsdag egentligen? Det är ju så mkt som händer och så många som är involverade att det borde vara omöjligt eller? Tja, hela drömmen var ju helt sjuk egentligen så varför skulle inte det också kunna hända där, men jag vaknade med rejält ont i magen och kände mig superstressad. *ryser*
Ville egentligen berätta om en trevlig tisdagskväll då jag, Sanna, Annette och Sonja åkte hem till Isa för att scrappa. Jag gjorde bara kort, vilket jag tycker är superkul just nu, och fick gjort sex nya kort. Dessutom fick man pratat och fikat och haft trevligt. Här ovan är det ett ganska enkelt kort där jag använt 3D-lack på gubbarna och glitter på hjärtat.
Detta kortet har jag använt spotlight tekniken på. Tycker det blir så fint och jag ska nog försöka göra lite fler kort av den sorten... Blev jättenöjd med detta kortet!
Ett grattiskort. Mössorna har jag använt 3D-lack på. :-) Min nya favorit. Undrar hur jag kunnat klara mig så länge utan en egen flaska av detta??
Ett av de andra korten jag gjorde. Även här har 3D-lacken varit framme där jag lackat det översta hjärtat i bunten. Det ger en liten speciell effekt på stämpeln...
Detta kortet tyckte jag mycket om också. Använde 3D-lacken här för att skapa lite vått intryck. Vattenpölen och dropparna är lackade och likaså sydvästen och fickorna på jackan.

Det sista kortet blev lite speciellt. Ett kort "Bara för att..." med bling. Blingade skylten som kaninen håller i men valde att ha kaninen vit för att den inte skulle försvinna i mönstret i pappret...



2 comments:

Anonymous said...

Vilka härliga kort!

Sonja said...

Tack själv för en mysig avslutning på min förvirrade dag (med dubbelbokningar osv.)!
Även om jag bara fick gjort ett kort, så blev det gjort iallafall:)
Dina blev superläckra allihopa:)

Kram på dig/Sonja