Saturday, April 21, 2007

nu var det dags igen...

...för månadens scrapträff på scraproom. Har precis kommit hem därifrån och även kommit fram till att det dröjer några månader innan jag kan komma dit igen eftersom det nästa gång är helgen efter min födelsedag och då vill jag inte direkt boka ngt och i juni månad blir det maraton och det är en vecka innan bröllopet så då är det nog inte riktigt läge det heller måste jag säga...

Jag gjorde ett impulsinköp i dag. Egentligen hade jag inte pengar till det men det blev ändå ett inköp av det nya exclusive alfabetet till quickutz. Sååå fint det är!!
Här är den första layouten jag gjorde i kväll. En på Isac där han somnat (som vanligt). Den grabben slutar aldrig att förvåna mig i vilka ställningar och situationer han kan somna på. Han sitter faktiskt och sover i den ställningen med benen i kors och armarna bakom huvudet.
Det var utmaningen för kvällen, att vi skulle lifta marie (maraij)
Det var hennes layout "Ven och vin" som skulle liftas. Jag fick med en hel del detaljer på layouten, ngt som jag annars inte är så himla duktig på. Det tog längre tid än som det brukar, men såå nöjd jag är med resultatet.
Eftersom det bara var jag och en till som hoppat på utmaningen så fick vi båda pris. Jag fick två mönstrade papper och två enfärgade samt en bit band.

Layout nummer två känns inte alls så bra som den första gjorde. Det blev inte som jag föreställt mig alls eftersom det inte fanns ngt svart papper i butiken och då fick jag ju vara utan. Började lite smått med en idé men det ville sig inte. I ena hörnet har jag klistrat en massa små blommor och glitter. Provade mitt nya alfabete och ett par av clearstampsen som följde med. Kommer kanske att försöka mig på en ny layout med dessa foton en annan gång, måste bara framkalla dem igen. ;-)

Nu hoppas jag att alla får sovit gott i natt. Jag kommer nog strax att lägga mig för vem vet när huliganerna vaknar i morgon bitti...

3 comments:

Anonymous said...

Ah, men jag gillar Einstein skarpt! Sååå läckra färger och skojiga detaljer. Gissa om jag är avis på dig och alla andra som har det nya QK-setet?

Kram, Gunvor

Lilo said...

Fina detaljer!!! Jag önskar mig det nya QK-setet... kanske måste köpa det? Duktig du var som scrappade också, jag brukar prata mer än göra nytta på träffar. ;)

Anonymous said...

Jättefina LOs! Einstein är king ;)