Friday, April 13, 2007

fredagen den trettonde.

I dag är det fredagen den trettonde. Jag är inte skrockfull men man har ju ändå lite i åtanke att det är den dagen så man har ngt att skylla på om det skulle hända ngt man inte tycker är bra. :-)
Natten i natt har varit hemsk. Jag tror vi har sovit max två timmar i natt eftersom Isac hållt på nästan hela natten och vaknat och gråtit och haft sig. Sen vaknade ju Lucas med. Man är ju allt annat än människa när det blir sådana nätter. Tur att det inte är så ofta som Isac vaknar på det viset...
Var på anställningsintervjun i dag. Hade svårt att avläsa ngt ur dem som satt där. Men det kändes rätt bra att få reda på att av 38 sökande hade de tagit ut fem till intervju och jag var en av de fem. Det måste ju vara lite positivt i alla fall. Hur det har gått får jag tidigast reda på i nästa vecka. Det hade varit kul att få ett nytt jobb men jag vågar inte hoppas för mkt av rädsla för att bli alldeles för besviken om det inte blir ngt av det hela.

Dagen har i det stora hela varit bra. Det enda som jag "behöver" skylla på "otursdagen" är det som hände i eftermiddags. Jag skulle göra våfflor till fika och smeten var blandad. Tog upp Lucas i famnen för han ville inte vara på golvet. På en tiondels sekund så får han tag i skålen och välter ner den på golvet, full med smet. Skålen landade "rätt" och hälften av smeten var kvar i skålen. Dock var andra hälften utspridd över hela köket och matplatsen. Det tog ganska lång tid att torka rent golv, väggar, tak, stolar, skåp, bord, element, fönsterkarm osv... Det blev inga våfflor gjorda i dag i alla fall.
Tog självklart lite bilder. Denna bilden var favoriten där det ser ut som om Isacs blåa uppblåsbara häs har haft lite dålig mage, diarré över hela golvet. *asgarv* Här kommer en bild på vår påsklilja som slagit ut nu i veckan i vår trädgård. En dubbelblommig narcissus tahiti. Tycker den är jättefin och jag gillar att ha lite annorlunda blommor. Valde denna i höstas framför den vanliga klassikern...
Här är en bild på Isacs lekstuga som jag satte upp i går. Han fick den förra sommaren då han fyllde två år. Det blev full rulle i trädgården och när jag räknade barnen så hade vi sex barn i vår trädgård. Snacka om att de förökar sig. hihihi
Nu kommer lite bilder från vår tripp till min moster i Danmark. Här är en bild från stranden när vi var ute och gick ena dagen. Tyckte det såg så mysigt ut och hade det nu blåst lite mindre och Pelle varit med för att ta barnen så hade jag nog sprungit och tagit en massa fler bilder. Nu blev det inte så med två barn att ha koll på...
En mysig bild på Lucas från strandpromenaden. Vi stannade och gav barnen lite banan att äta på och då satte jag honom i gräset. Det var nämligen ingen hit med den vagnen vi fick låna. Han var inte alls nöjd över att sitta i den... Det var inte en sån han var van vid.
Kvällen har varit underbar. Vi har grillat och satt ute och åt. Jag hade fått tag på kalkonfiléer för en tia stycket så det grillade vi. Sååå gott. Mums fillibaba. :-) Isac fick självklart korv för det är det han gillar bäst. Hoppas alla haft en trevlig fredag trots all skrock och dylikt. Njut så mycket ni kan av det fina vädret!!

3 comments:

Sonja said...

"I'm back" - efter mitt tillfälliga "data-haveri":) Så handikappad man blir alltså...!
Bilderna var kanon - du har mycket o scrappa framöver:))
Förstår din förtvivlan över våffelsmeten... som sagt - ett ögonblicks verk!
Men du var duktig som fick fram kameran, tihi:))

Ha en skön helg vännen/Sonja

Anonymous said...

Jag håller tummarna för att du får jobbet!

Kul att se fina bilder både från Danmark och våffelsmetshaveriet! Jag hoppas att helgen blir lite lugnare !

Kram, Gunvor

Ejris said...

underbara foton !! sån påsklilja ahr ajg med..men mina blommade bara första året sen kommer bara gröna blad:S....
kram