Thursday, April 19, 2007

kort & sånt

Jag har fått tillåtelse att lägga upp mina alster som jag gör till butiken Kort & sånt i Hässleholm där jag ska hålla i nybörjarkurs i scrapbooking. Är lite smått nervös eftersom första kurstillfället är på tisdag, men det är ju bara att göra sitt bästa. :-)
Allt papper och det mesta av materialet är från butiken där.
Först ut kommer ett kort jag gjorde. Hjärtanen har jag klippt ut för hand och texten är en stämpel jag fick med mig från butiken.
En layout på mina favoritfoton av Isac. Denna layouten hade jag lite svårt för eftersom jag inte riktigt fick till det som jag hade tänkt mig. Dock så blev jag nöjd efter att jag hade doodlat lite grand här och var. Men det är ovant att ha begränsat med material och inte kunna välja fritt bland allt man samlat på sig...
En layout på Lucas. Använde material som kom från ett 8x8 häfte med papper jag fick med mig från butiken. Rubriken ritade jag först med blyerts och ordet pojke målade jag i med akrylfärg jag fått med mig och resten blev med svart penna.

8 comments:

Annika said...

Så fina sidor! Jätteläcker blev den röda! Och menar du att du skrev rubriken för hand på den sista??!! Huuugaligen vad du skriver snyggt! Lycka till med kursen! Kramis!

Pia said...
This comment has been removed by the author.
Pia said...

Hmmm... kanske skulle skrivit lite mer utförligt. Hade skrivit ut på datorn på ett papper och hade den bredvid när jag ritade på layouten. Hoppas det var en förklaring ni förstår...

Anonymous said...

Vad fint du har gjort. Lycka till med kursen :)
Ha en bra helg.
Kram Eva-Lena

Lilo said...

Låter nervöst att hålla i kurs, men det går säkert bra! Visst är det lite knepigt ibland att skapa med saker någon annan bestämt, men en väldigt kul utmaning också! =)

Sonja said...

Ska bli spännande att följa din bana som inspiratör i hennes butik:)
Men som sagt, scrappa med begränsade möjligheter är verkligen en utmaning:)
Men "so far so good - very good"!!!

Kramis *S*

Anonymous said...

Vilka fina kort.
Butiken måste vara superglad åt att ha "fångat" dig.
Kramiz
Ingela
http://coelogyne.blogg.se/

Anonymous said...

Oj, vilken härlig LO på Isac!!! Helt underbar ju!
Lycka till med kursen - du fixar det galant!