Thursday, April 12, 2007

scrappat

I dag var Isac ledig från dagmamman så jag tänkte att vi skulle ha det lite trevligt och baka lite kanelbullar. Morgonen blev inte så trevlig som jag tänkt eftersom barnen inte var på så himla gott humör...
Mormor kom och tog Isac med sig till lekplatsen på förmiddagen så att jag och Lucas kunde sova lite grand. Det var jätteskönt!! Sen bakade vi klart bullarna innan vi började på lunchen. Efter lunch och en bulle till vart av barnen så gick vi ut i det fina vädret. Isac gick lite med Lucas i vagnen medan jag letade fram delarna till lekstugan som Isac fick i födelsedagspresent förra året. Det var lätt att sätta ihop och plötsligt var hela huset fullt av barn. Det är kul när det är så många barn på gatan som kan leka tillsammans tycker jag...
Nu i kväll kom Sonja och Isa hit och scrappade lite. Tja, fast det blev mest kortmakeri som gjordes. Jag fick till fem kort, fast jag vågar bara lägga upp fyra av dem här eftersom jag ännu inte vet om jag kan visa det jag gör till butiken i Hässleholm. Måste få tag på henne och höra om det är okej så jag vet hur jag ska gå till väga.
Vi hade i alla fall jättetrevligt och jag tacka tjejerna som kom hit. Det är kul att få scrappat lite grand ibland och eftersom det inte sker så ofta här hemma ensam så är det bra när ngn tar initiativ till att vi ska göra det tillsammans.
I morgon ska jag på anställningsintervju. Undrar hur det kommer att gå på fredagen den trettonde... hihi. Vi får väl se vad som händer och sker. Hoppas alla får sovit gott i natt. Är själv osäker på hur sömnen blir för mig eftersom jag har en son som tydligen drömmer och har vaknat flera gånger ledsen, och jag hör nu att han vaknar igen. Suck...

1 comment:

Sonja said...

Dina kort blev verkligen unika - så coola:))
För att inte tala om dina nybakade bullar - mmm, så bortskämd man blev:)
Tack igen för en himla trevlig kväll!!!
Synd att lillkillen hade en sån orolig natt bara - precis som du trodde, så var det väl som förgjort... Hoppas han tar igen sömnen senare, liksom ni andra!

Kram på dig/Sonja