Friday, April 27, 2007

barnens premiärbad

I dag har det varit barnens premiärbad i bassäng.... Dagen har varit underbar!!

Jag började morgonen med lite surfande och sökte lite jobb. Mailade bla ett par ställen även om jag inte såg ngn annons ute om att de sökte folk. Tänkte mest att jag i alla fall inte kunde få mindre än jag redan hade.
Vi körde iväg till kyrkis i Vedby kyrka´s församlingshem. Barnen lekte och hade kul där. Sjöng och fikade gjorde vi också där. Sen körde vi hem och jag lagade lunch till oss. Barnen åt i princip inget, men så är det väl när man trycker i sig macka efter macka på fikan...

Vi gick över till grannen och Isac lekte med barnen där. Mamman sa att det hade nog varit rätt trevligt med en bassäng i ena hörnan av deras stora terass. Då kom jag på att vi hade ju en liggande som jag köpt förra året. Sprang hem och hämtade den och sen fick vi den uppblåst och fylld med lite vatten. Barnen njöt av fulla drag. De badade och tjoade och hade sig hela eftermiddagen.
Lucas fick efter en liten stund en badbalja att sitta i själv i skuggan. Där trivdes han som fisken i vattnet. ;-)
Av någon underlig anledning är det först nu jag kom på att jag kanske skulle tagit fram kameran så att vi kunde föreviga denna eftermiddagen, men nu är det lite försent... Jag och Isac har fått en del färg. Snacka om att det ska inhandlas både solkräm och aftersun och allt annat. Tyvärr är Isac knottrig efter solen så jag är mer övertygad om att han har solexem.

Nu ska jag se om jag hittar ngt kallt att dricka, ett stort glas kallt vatten kanske! :-) Hoppas det blir en underbar helg för er alla!!

No comments: