Tuesday, September 2, 2008

ny månad igen

Tiden bara springer iväg, ett återkommande tema känns det som. Men inte saktar det ner sig för den delen tycker jag. Ja, det är väl bara att gilla läget. Två tredjedelar av året har gått, och nu är det bara en tredjedel kvar. Innan vi vet ordet av är det jul och nyår och sen börjar det om från början precis som det gör varje år. Men blir varje år kortare? Det känns så... Fast säkert är det ju bara vår uppfattning av det eftersom ett år är kortare och kortare tid av vår levetid för varje gång vi fyllt år.

Nog tjatat om det... Här kommer ett par layouter som jag inte visat här i bloggen tidigare. Den första är på Lucas vid lekplatsen. En layout där man skulle scrappa i gult. Andra färger fick förekomma, men gult var den färg som skulle dominera. Rutan med titeln är inte så markant mörkare som det ser ut på bilden. :-)




Layout nummer två är på Isac med ett par lånade solglasögon på sig. Jag gillade färgerna på denna layouten också och blev himla nöjd med mina blommor. Fick även till lite blad på stjälkarna. :-)

I går var jag och kollade in den nya scrapbutiken i Helsingborg. Så fin den var, ljus och med mycket grejer att titta på. :-) Det är alltid kul med nya scrapgrejer, synd bara att plånboken inte är lika entusiastisk.... Scrappat nr 7 heter butiken och ligger på Miatorp.

I dag ska jag och barnen baka lite, sen i eftermiddag ska jag jobba och i kväll kommer några hem till mig och scrappar. Full rulle med andra ord. Ytterligare en sak som gör att tiden går fort, när man har mycket att göra. Fast det är ju kul när det händer grejer... vilket dilemma hihi

No comments: