Thursday, September 25, 2008

uppdatering. :-)

I dag kom jag hem efter att ha jobbat ca ett dygn igen. Det kändes rätt bra att lägga sig en stund innan det var dags att hämta barnen på dagiset. Fast jag hade mer än gärna sovit lite till måste jag erkänna.


Jag känner mig duktig som lämnat in den första uppgiften till min distansutbildning. Nu får vi bara hoppas på att jag får godkänt på den. Det känns bara lite konstigt att plötsligt studera igen och dessutom på distans. Det känns inte som om jag vet hur mycket det är det krävs av det vi lämnar in. Kändes svårt att beskriva, men jag kände mig osäker på om jag varit tillräckligt "noggrann" och gått in på tillräckligt med detaljer i uppgiften.


Jag har precis gjort klart en layout som jag påbörjade förra fredagen på träffen jag var på då. Fick gjort några alster, men har inte hunnit fota dem. Får se om jag kan fixa det snart. Jag har dessutom ett projekt som innebar att man fick ett foto av en av de andra och skulle scrappa det fotot. Det känns lite nervöst, tänk om det inte blir bra... Fast man kan ju inte göra mer än sitt bästa.


Isac har förresten ramlat med sin sparkcykel här om dagen. Han var ute på den utan hjälm och lyckades välta. Han skrapade upp ansiktet och knä och armbåge. Jag hoppas han lärde sig att man ska ha hjälm på sig när man cyklar. Som tur var så blev det ju inte så farligt även om han såg hemsk ut på kvällen.


Ovanvåningen hoppas jag att vi kan få jobbat lite på i helgen igen. Mannen är lite krasslig, men jag kanske kan få upp honom där ändå och spackla klart taket... Barnen fick välja lite färger i dag i färgaffären, så vi får väl se vad vi kan göra med det när vi kommer så långt.

4 comments:

Sannas vrå said...

Stackars lille Isac. Men man får ju som du skriver hoppas att han lärde sig nåt av det hela.
Lycka till med ovanvåningen i helgen.

kram Sanna

Sonja said...

Nämen stackars liten - tyckte minsann det räckte! Vad skulle han kolla asfalten på så nära håll för - dumt:)Hjälm på:)
Fast landade han på ansiktet så kanske det inte hade hjälpt så mkt ändå, men dock!
Han blir nog fin snart igen - fast han e ju så söt ändå;)

Kramis *S*

PS! Kan inte tro annat än att din uppgift blir godkänd:)!

Anonymous said...

Jag håller med de föregående talarna: Hjälm på Isac! Inte nog med att det gör ont att skrapa sig - mamma blir ju rädd också ;)

Kram, Gunvor

Anonymous said...

Stackars plutt!
Hur mår du själv med förkylningen?

Stjärnpunchinellan köpte jag här:
http://www.pysseltagen.se/
och här finns de också - även hjärtpunchinella :-D
http://www.hobbyochhantverk.se//
Ligger under dekorationer på båda ställena.
kram