Sunday, September 28, 2008

Denna jäkla förkylning...

Jag HATAR förkylningar, och jag menar det verkligen!! Det känns som om det inte vill bryta ut riktigt. Mår halvskumt och den här jäkla hostan!! Den kan ju driva en till vansinne. Det känns som om det sitter en halv peruk i halsen och killar mig. Jag hostar och dricker och gör allt för att irritationen ska försvinna, men nej... Allt som händer är att jag blir trött i halsen och i bröstet och att det ibland känns som om jag tar i så jag ska kissa på mig. :-o Så trött jag blir...

Mannen har varit hemma ett par dagar för att han mått kasst och ska vara hemma i morgon med.


Nog om detta. Helgen har varit bra annars tror jag... Isac var hos mormor fredag till lördag. Mormor ville ha lite egentid med honom och nästa helg blir det Lucas tur att ha egentid med mormor och morfar. Det var faktiskt rätt annolunda och mysigt med bara ett barn hemma måste jag erkänna även om vi inte riktigt orkade åka iväg och göra ngt speciellt. Det tråkiga var dock att Isac knappt hann innanför ytterdörren på lördagseftermiddagen innan han började tjuta och pipa och ha sig. Det är väl en del pga att han också har förkylning, det hände mkt den dagen med mormor och att han varit uppe länge kvällen innan. Men oavsett vad så är det tråkigt när det blir så, man saknar dem men när de stiger innanför dörren med det humöret så kunde de varit borta ett tag till... Skäms lite över att tänka så men, det är ju som det är.


Dagen i dag började inte så bra heller då katten väckte mig med sitt evinnerliga jamande klockan halv fem... Någon som vill ha en katt??

Sen kom första barnet klockan sex och innan vi skulle åka till badet i dag så var hela familjen på dåligt humör kändes det som. Jag åkte i alla fall iväg med båda barnen själv så pappa fick en chans att vila lite... Vet dock inte om han utnyttjade den. :-)

Badet gick bra men jag upptäckte att våra två barn har en period just nu då de har svårt att umgås utan att bråka eller stirra upp varandra... Hoppas det går över snart.

Jag blev förresten övertalad till att åka på scrapmässan i helsingborg en snabb sväng så där var jag, tittade bara och pratade med likasinnade. Jag handlade inte ett enda dugg!! Inte ens en liten brad fick jag med mig hem!! :-o


Nu har jag jobbat och ska strax lägga mig tänkte jag. Vill dock visa upp min påse som jag gjorde på scrapträffen förra fredagen. Jag använde allt man fick i butiken tom papperspåsen. På lördagen fick mannen den med lösgodis och en öl i. :-) Ber om ursäkt för blixten som är mitt i mitt ansikte... ser helsjukt ut men sånt är det.... Jag orkade inte göra om det. :-)


Hmm... undrar om någon orkade läsa hela detta megalånga inlägget?? Skriv gärna en kommentar om ni nu ändå orkat läsa så länge haha

4 comments:

Sonja said...

Hallåååå... - kattlucka i dörren och sen fridens liljor!
Ni har ju mer än en dörr - dörren till grovköket kunde ju bli perfekt, han lär ju inte vara nödbädd o lära sig o ta sig ut den vägen tror jag - och inte in heller när han behagar:)

Förresten, din påse blev finfin!!!

Nattinatt, *S*

Anonymous said...

Katten kan bytas mot en terrier som tar till stora vaktskallet kl 03.30 ...

Krya på er!
Kram, Gunvor

Anonymous said...

KLART MAN GÖR =)

& DEN ROLIGA PÅSEN VAR SÅÅÅÅ KUL & FIN
Jeanette

Anonymous said...

klart man läser dina inlägg! Fattas bara annat!
Mjeee, vi har både hund o katter så vi klarar oss här. Ena katten har en förmåga att bre ut sig i sängen så det både räcker och blir över.
Vovven också..för den delen...