Saturday, September 13, 2008

ommöblering och utrensning

I dag har det varit full rulle direkt från morgonstunden. Barnen vaknade tidigt och det var full speed direkt. Skrik och skrän och en del gnäll, lyssnade inte på vad de blev tillsagda och bråkade en massa. Jag känner mig helt slut i huvudet efter en sån dag måste jag säga.

Jag och mannen började möblera om lite här hemma för att få undan de möbler som stod och tog plats mitt i vårt vardagsrum. Det blev faktiskt bra när vi fick saker och ting på plats. Vi åkte även ut och tittade på soffor för att se om vi hittade ngt som skulle kunna passa oss, men det fanns ingen som vi föll för direkt. Det blir nog att jaga runt och provsitta och så lite mer och på fler ställen känns det som. Soffor är ju inte direkt billiga så jag tycker att det är viktigt att det känns rätt när man nu ska köpa en som är tänkt att man ska ha ett tag i alla fall. :-)


Vi rensade också ut en del av leksakerna på barnens rum. Trasiga leksaker och leksaker som de antingen inte leker med eller som är för "bebisaktiga" rensades ut. Vi fick ihop 1½ sopsäck med grejer, det tycker jag är rätt bra. Och det ser absolut inte tomt ut på deras rum ändå måste jag poängtera så folk inte tror att vi kastat bort alla deras saker. Jag fattar inte hur man kan samla på sig så mycket grejer, men det gäller inte bara barnen utan även vi vuxna. Jag måste nog ta tag i våra grejer vi har gömt i skåp mm för där är nog en hel del vi kan göra oss av med också tror jag. Fast jag och mannen är inte alltid eniga om vad som ska sparas och vad som ska kasseras. :-) Det kan ju alltid bli intressant.


Min älskade man var ute och hjälpte mig med min vall i trädgården och rensade en massa ogräs åt mig. Såå glad jag blev över att han gjorde det för just för tillfället känner jag mig inte alls motiverad till att hålla på där...


Just nu sitter jag och funderar på om jag ska scrappa en layout, försöka plugga lite eller om jag ska gå och lägga mig i sängen och mysa lite. :-) Här kommer förresten en liten layout ni kan få titta lite på. :-) Med Lucas förra året när vi var på barndop. Denna gjorde jag till en färgutmaning med rött, beige och ljusblått tror jag det var... Så jag utnyttjade papprena jag fick från scrapbooknook förra månaden.

1 comment:

Sonja said...

Visst är det lite skrämmande när man ser hur mkt pryttlar ens barn har när man väl börjar rensa - har ju själv gjort det ett antal ggr genom åren här hemma... nu senast i Toms rum o hans lego... lego för tusentals kronor! Man blir ju matt när man börjar fundera på't! *Suck*:)
Men visst är det skönt när man väl fått röjt lite:)

Kram *S*