Tuesday, September 16, 2008

stolt mamma


I söndags var vi ute och körde med ånglok här i byn. Barnen tyckte det var jättespännande och det blev en liten utflykt för familjen + mormor. Vi fick också tittat lite på en modelljärnväg som de hade ställt upp och körde med, och det var verkligen något som barnen uppskattade...

I söndags var Isac på kalas också och jag och Lucas tog oss en promenad för att hämta honom när kalaset var slut. Den söta lille killen sprang och jagade alla fåglarna han såg och på frågan varför han skulle fånga dem, så svarar han: "-Jag ska torka fåglarna i rumpan, de har bajsat!!" Snacka om att han får mycket att göra!! Haha.

Jag frågade honom också vid ett tillfälle om han skulle hålla mig i handen. Han tittar lite konstigt på mig och svarar: "-Det behövs inte, jag kan hålla mig själv!" och så knäppte han sina händer. :-) Gullegrisen...

På kvällen samma dag satt vi och åt kvällsmat. Genom fönstret ser vi hur ena grannpojken är ute med sin far och övar på att cykla utan stödhjul och likaså är en granntös med sin far. Isac ville också prova, så vi tog av stödhjulen på den lilla cykeln och jag sprang lite med honom. En halvtimme senare kunde han cykla utan problem och när vi gick in, en timme efter att vi tagit av stödhjulen, så kunde han starta själv och bromsa och svänga och allt. Han tom stod upp och cyklade ett par gånger. Jag måste säga att jag är sååå stolt över honom. Att han klarade det så snabbt. Så slapp jag springa gata upp och gata ner flera dagar för att han skulle lära sig. :-) För det blev man minsann svettig av hihi...

Angående layouten i förra inlägget, så måste jag säga att jag var nog lite stressad över att jag skulle hinna med skissutmaningen. Jag missade helt att det fanns andra "krav" på utmaningen också, som tex spets, chipboard och att det skulle vara vit eller svart botten. Strunt samma, jag fick i alla fall gjort en layout efter skissen och jag var nöjd med den också. :-)
Här kommer förresten en dubbellayout jag gjort på grabbarna efter ett zoo besök i Odense förra sommaren. Isac har ätit en blå glass och har därför en sån konstig tunga. Lucas var mer intresserad av att se vad som fanns i brunnen än av att se på när sjölejonen fick mat och gjorde konster. :-)

1 comment:

Storstadslivet efter 40 said...

Pia lilla, det gjorde inget att du glömde hälften...du e underbar ändå
Kram annette och pussa Isac och säg att han e en duktig kille