Monday, September 8, 2008

Helgen!

Detta blir nog ett långt inlägg denna gången. :-) Trots att det bara är ett par dagar sen sist så har det varit massor som hänt och som vi sett och varit med om...


Först och främst vill jag tacka Chruss för den fina utmärkelsen, men eftersom jag har så svårt att välja någon så vill jag utmärka alla!! Jag gör det enkelt för mig. Gå gärna in och hälsa på hos Chruss för hon har ofta många fina grejer att visa och där kan ni även läsa lite mer om den där utmärkelsen jag fick i hennes blogg... Det är en fin inspirationskälla.


Sen vill jag också gärna dela med mig av vad jag fick för syn i fredags när Lucas var lite underligt tyst. När jag i ögonvrån, mitt uppe i matlagningen inför mannens födelsedagskalas, får se Lucas komma gående med något konstigt runt munnen. Han hade bara provsmakat på min vattenfasta stämpeldyna lite grand. Det smakade blä enligt hans egen utsago och jag fick bråttom med att tvätta honom runt munnen och om händerna samt gå ett varv för att se hur många ställen han hunnit vidröra innan jag upptäckte honom.


Nåja, nog om detta nu. I lördags kom min väninna, Annette, och vi begav oss mot Göteborg för att gå på scrapmässa. Det blev två underbara dagar då man fick titta och klämma och "dreggla" över en massa scrapgrejer. Visst fick man vara försiktig att man inte köpte det dyrt på ett ställe för att sen upptäcka att det var mycket billigare på ett annat. Lite "kändisar" fick vi också sagt hej till och det är ju inte alls fel. Kameran var såklart med, men det var ju begränsat hur mycket man hann hålla på och fotografera.


När vi kom dit var det smockat med folk på mässan. Vid vissa tillfällen fick jag nästan klaustrofobi för att man varken kom fram eller tillbaka efter att man gått in i en monter. Vi kom dit efter lunch någon gång, men framåt de sista timmarna innan de stängde så var det faktiskt rätt skönt att gå där och man kunde titta utan att känna känslan av att man bara stod i vägen.


Det blev fyndat en del enligt min egen mening, sen fick jag nog köpt en del till normalpris också men det gör inget. Jag känner mig nöjd ändå. Efter första dagen på mässan gick vi till hotellet och checkade in på rummet. Vi bodde vägg i vägg med mässan så det var inte så långt för oss att gå. Vi kom upp på 14:e våningen och kunde faktiskt se en hel del från vårt rum där uppe. Det blev en cider för mig och ett glas vin för Annette i baren innan vi gick och bytte kläder. Därefter blev det en jakt på restaurang.


Restaurangen vi hamnade på var en italiensk och pastan med fläskfilé och pepparsås var guddomlig. Sååå gott det var och jag hade nog kunnat rulla tillbaka till hotellet så mätt som jag blev. Tillbaka till hotellet och en snabb sväng upp på 23:e våningen för att se utsikten där uppe. Det var rätt fräckt. Fast det var mer intressant med pianobaren nere på bottenvåningen så där tillbringade vi kvällen med god dricka.


Frukosten var också underbar så även då blev jag mätt som bara den. Höll mig faktiskt hela vägen hem på den frukosten. :-o Vi var på mässan direkt när de öppnade och jag handlade en hel del igen. :-) Stämplarna jag blev kär i direkt när jag kom på lördagen hamnade såklart i min påse och även lite promarkers så jag hade något att färlägga med. Vi stötte på Jenny som vaknat lite sent och stod och fixade till håret vid toaletterna. hihi. Efter ett par timmar gav vi sen upp och började vår resa hemåt. Fast än var det inte slut med spenderandet. hihi


Vi körde inom gekås i ullared och shoppade lite också som pricken över I:et.







Här är en överblick över vad jag köpte, den första bilden är från lördagen och den andra bilden är från söndagen. :-)

6 comments:

Anonymous said...

hahaha det bjuder jag på :)
Det var jätteroligt att träffa dig!
Kramar
Jenny

Storstadslivet efter 40 said...

Mmmm, även jag hade en kanonhelg
Tusen tack

Ejris said...

åh vad skojsigt med en mässa=)
har aldrig vart på nån...än men nån gång så=)
smakat på stämpeldyna*hahahahah
jisses vilka busloppor du har
KRAM

Anonymous said...

Åh din lyckos!!! Vilken underbar helg *suck*

Ang din kommentar i min blogg: pusselbiten är en pusselbit som jag "altrat" och sedan stämplat på.

Kram, Gunvor

Anonymous said...

Åhhh, vill också åka på mässan i Göteborg. MÅSTE se till att komma dit nästa gång.
Kul att läsa om hur i har haft det!

Kram Maria

Anonymous said...

Va, har dom börjat med blommor å brads i Ullared? Känner att jag måste dit, NU!! :) Kul förresten att hitta hit till din lilla blogg. Massa fina saker att vila ögonen på.