Sunday, January 27, 2008

inte den muntraste bloggen för tillfället...

...men jag måste få lätta lite på trycket.
Redan i dag har det blivit bestämt datum och tid för begravningen. Den kommer att hållas på onsdag. Dvs han kommer att bli begravd innan det ens gått en vecka efter att han blev inlagd. Det går snabbt här i svängarna.

Jag har precis beställt blommorna i alla fall. Det känns skönt att det är gjort så vi slipper köra och hämta det först. De blir utkörda till kyrkan direkt från blomsteraffären.
Nu har jag precis kommit på att jag måste köpa nya byxor. Eftersom jag fått förfrågan om jag vill hjälpa att bära, så kan jag inte ha mina höga kängor på mig och då blir mina svarta byxor för långa... Känns som ett världsligt problem i dessa dagar men ändock kvarstår faktum att jag måste ha kläder på mig.

Ska ringa jobb och prata med dem på måndag med. Natten jag skulle jobbat mellan tisdag och onsdag har jag i alla fall fått ngn annan att ta, så det är fixat där i alla fall. Onsdagen var ändå min lediga dag så jag behöver inte fixa mer där.
Mannen ville inte följa med om han inte var tvungen eftersom han tyckte det var för nära inpå sin egen fars begravning, det skulle bli för jobbigt tyckte han. Det förstår jag helt och fullt!! (Det är ju knappt fyra månader sedan den begravningen.) Så han stannar hemma med barnen. På sätt och vis tycker jag det känns skönt att inte behöva ha barnen med mig denna gången.

Sen vill jag passa på att tacka för alla underbara inlägg här i min blogg. Det känns skönt att någon tänker på oss. Man kommer ju att klara detta med, men just nu är det lite oöverskådligt...

4 comments:

Anonymous said...

Många tröstande kramar till dig och de din Pia. Skulle så gärna vilja ge dig (er) mirakelmedicinen som gör att det onda försvinner men i detta är det nog bara tiden som kan göra någon skillnad tyvärr. Tiden läker dock inte sår men får oss att orka gå vidare med livet trots allt.

KRAM Maria

Anonymous said...

Tröstkramar i massor till dig Pia! Jag tänker på dig och de dina.
Kram, Gunvor

Ejris said...

kläder är ett elände just vid begravningar*suck* men tänker på dig o snubbla inte över långa brallor. KRAM

Anonymous said...

Tänkte på dig särskilt mycket igår.