Friday, January 25, 2008

mer tråkigt

knappt hinner man glädjas åt att det går åt rätt håll med förkylningen förrän nästa grej händer.

I går fick jag besked om att min moster, som jag har mkt god kontakt med, var på sjukhuset med sin man. Han hade fått en blodpropp i hjärnan, en stroke. Han var lam i hela vänstra sidan och kunde inte prata. Denna familjen har råkat ut för väldigt mkt den senaste tiden. Min moster har en bindvävssjukdom och diabetes, han har haft strupcancer och andas och pratar genom ett hål i halsen. Dottern har gått igenom två skilsmässor och håller på med en vårdnadstvist just nu. Sonen har råkat ut för en del olyckor bla blivit påkörd av en bil när han var på cykel. Senast för några dagar sedan blev han påbackad av en bil... Varför händer så mkt en och samma familj medan andra klarar sig helt utan ngt? Inte för att jag vill att någon ska bli drabbad men det känns så orättvist!! Just nu sitter jag bara och väntar på besked om hur det går. De första två dygnen var visst kritiska, det var en rätt stor propp... hoppas dock på det bästa.

Lite dåligt samvete har jag för att jag gnällt över en jäkla förkylning... det är ju inget mot vad de går igenom nu... Massor med tankar och kramar till min familj i Danmark.

3 comments:

Anonymous said...

Man har rätt att beklaga sig över en förkylning ändå.
Vissa personer/familjer prövas extra - jag har inte heller förstått meningen med det. Att glida på räkmacka genom tillvaron är lyx, å andra sidan är det just "räkglidarna" som förstår minst och kan stötta minst när det kärvar till sig för andra (men som gnäller allra, allra högst när det händer dem något som är av materiell karaktär). Alla som gått igenom tuffare händelser har mer medmänsklig kärlek, tror jag. Tänker på dig! Varm kram.

Anonymous said...

Hoppas ni mår bätre snart.
Trevlig helg
Kram

Ejris said...

men jisses ni prövas hårt. Jag hade prövningar för några år sen tyckte folka ramla av pinn av en det ena en det andra. tråkigt att 2 mostrar fick canser besked strax innan jul o dog ungefär samma månad dock tack o lov inte damma år. men det är jobigt som bara den.
Stroke är jobbigt för det tar om den är stor tid och ork att komma tebax . Farmor fick en hon var superklar i skallen men tappade språket och fick total afasi det var så frustrerande att se henne försöka göra sig förståss*suck* många kramar till dig o håller tummarna