Friday, February 1, 2008

begravningen

En massa blommor till en trädgårdsälskande man! Här är blommorna som låg i kyrkan vid begravningen. Så många fina arrangemang och underbara blommor!! Jag behövde inte hjälpa med att bära och det var okej för mig även om jag gärna gjort det. Onsdagen var egentligen helt otrolig... på knappt 16 timmar hann vi avverka 55 mil (550 km), två färjeturer, em begravning med efterföljande kaffe och prat samt en kvällsmat intagen på en vägkrog. Det känns helt otroligt.
Prästen pratade jättefint om min mosters man. Men jag kan ännu inte förstå att han inte finns här hos oss.

Jag fick läsa dödsannonsen i tidningen. De hade med en vers som var sååå fin! Skriver den här på danska...
Jeg plukkede en rose
med varsom hånd
og knyttede om den
et gyldent bånd.
Jeg fæstede et kort med 7 små ord:
"Du er mere værdifuld end du tror."
Såå fint det var. Den får mig att tänka på en annan text som jag hade tänkt använda till de tackkorten som jag först skulle gjort till svärfars begravning:
Gråt ej för att jag är borta
utan gläds över att jag funnits.
Jag scrappade en bok till min moster i måndags som hon fick i onsdags. Jag hade skrivit ut bilderna jag hittade av Henning och så blev det en liten bok som hon kan titta i lite då och då. Försökte få med de grejer han gillade, men det var inte helt lätt med begränsade foton... Han var ju inte den största linslusen direkt... Min moster blev ialla fall superglad över den och det var det viktigaste.
Nu ang något helt annat. Jag gick med i viktklubb.se i går så nu hoppas jag att jag ska klara av att gå ner lite i vikt tills sommaren. Jag hoppas ju kunna tappa minst 20 kilo!! :-o Var ute och gick en halvtimme i morse också innan frukosten. Nu väntar mig två nattpass, ett kvällspass och så ett nattpass igen.

5 comments:

Ejris said...

Gråt ej för att jag är borta
utan gläds över att jag funnits.....
Så vackert dessa rader måste ajg komma ihåg ....släkten blir ju inte yngre tyvärr'suck*
Vackra o många blommor det var så vackert. KRAM

Sonja said...

Helt underbara blomsterarrangemang! Men vilken dag sen... ibland undrar man hur man kan hinna med så mycket - och ibland, egentligen ingenting!
Dikten var som klippt o skuren... jättefin!

Hoppas ändå att livet lugnar ner sig lite runt omkring dig framöver... och lycka till nu med viktklubben, tror det passar dig;)

Stor kram Sonja

Anonymous said...

Du...KRAM!!!!!

Anonymous said...

En sån varm cyberkram så du verkligen känner att ja håller om dig!!

//Åsa

Storstadslivet efter 40 said...

Du vet att vänner alltid finns där om du behöver prata en stund