Tuesday, January 22, 2008

18 månaders kontroll

I dag har vi varit på 18 månaders kontroll med Lucas. Han fick inte sin vaccination utan ska vänta med den tills hans förkylning gått över... men de var imponerade över hur duktig han är på att prata och peka på saker osv. Man blir inte mindre stolt när man hör sköterskan och läkaren säga så om ens barn.
Det är ett halvår sedan sist vi var på BVC. Båda barnen har gått upp 2 kilo och vuxit 4 respektive 4,5 cm. :-)
Isac är numera 105 cm lång och Lucas är 84 cm. Och inte är det konstigt att det känns jobbigt att bära på dem för de väger 18,5 respektive 13 kilo.

Själv har jag varit på vårdcentralen och gnällt lite. Fick antibiotika för bakteriell bronkit och den skulle visst också råda bot på mina täppta bihålor. Tur jag inte väntade längre för då hade det utvecklats till lunginflammation. Nu är det hemma som gäller hela veckan, men det känns skönt att ha fått lite medicin. Jag hoppas att jag är fit for fight igen nästa vecka.

Tack alla för era fina och uppiggande kommentarer här i bloggen. Det känns skönt att veta att ni läser och tänker på mig. :-)
Vill även gratulera min mor som fått besked om att en operation hon väntat på ett tag kommer att bli av. Så skönt det ska bli för dig när det är över!!

2 comments:

Anonymous said...

Då håller vi tummarna för dig att du blir bättre snart, trist med sjukdommar.

Det går fort med barnen, håller med. Mina två har snart vuxit om mig och jag kan låna deras kläder :-))).

Får se det possitivt!

Kram Maria

Ejris said...

tips köp en nässkölj på hälsokost det är urskönt att rensa täppta bihålor jag köpte min vid dunder förskylningen i höstas under förskylningen körde ajg varje dag men en gång veckan sen dess o min näsa har aldrig vart så ok som nu=)

hoppas baciluskerna håller sig borta från er efter den här omgången
Kramiz