Sunday, January 20, 2008

sjukhelg...

Tänk, i helgen missade vi en 30 års fest. Det är ju inte varje dag man får tillfälle att missa en sån grej när man har fixat barnvakt och allt. :-( Detta bara pga min hemska hemska förkylning. Jag hade kunnat deportera den långt långt bort, men vad hjälper det? Den lyssnar ju inte alls på mig...
Det värsta av allt tycker jag dock är att de verkar ha klarat sig utmärkt på festen utan oss. Hur gick det till? HAHA
Jag hostar för tillfället så att jag knappt får sovit ngt på nätterna. I natt blev det bara två timmars sammanhängande sömn. Men jag tror att jag ibland somnat till fem minuter mellan hostattackerna. Jag känner mig helt färdig och tänkte jag skulle medicinera mig och gå och lägga mig nu...

Jag har förresten också tagit ett beslut om att jag ska avbryta min distanskurs i teckenspråk eftersom det är för mkt i mitt liv just nu. Den kom inte rätt i tiden... När jag beslutade mig och anmälde mig hade vi inte ens bestämt oss för att vi skulle gifta oss. Det har varit en hel del som hänt de senaste tolv månaderna...

*jag har fått diagnosen fibromyalgi
*vi har gift oss
*jag fick nytt jobb och avbröt mammaledigheten tidigare
*två inskolningar har skett
*min ena kusin och svärfar har gått bort (två begravningar på ett år :-( )
*jag började min teckenspråkskurs
*kronisk smärta & depression har året innehållit
*ovanvåningen har börjat byggas
*jag höll några nybörjarkurser i scrapbooking

Och så en massa andra smågrejer som säkert hör vardagen till. Men jag tror det har blivit för mkt för mig helt enkelt... Lite besviken är jag på mig själv, men jag måste inse att eftersom jag redan ligger back i uppgifterna så blir det inte enklare...

Ja, det var lite gnäll från mig. Hoppas på bättre tider och att jag orkar lägga in årets första layouter nästa gång jag skriver... Godnatt!

3 comments:

Sonja said...

Mycket klokt beslut tjejen! Dina höga krav gör dig inte lyckligare, snarare tvärtom!
Sänk ribban lite o jag lovar att du kommer o se saker i ett annat ljus:) Tänk på dig själv o de dina!
Hoppas du får sova inatt, iaf lite mera:)

Kramis Sonja

Unknown said...

Mycket klokat av dig att avbryta. Ananrs finns risken att fibron tart all din kraft, I know för ajg ahr ahaft eländet på besök i min kropp sedazn 12 år tillbaka. Många gånger man fått säga nej jag orkar inte, elerl komemr inte orka genom åren. Hang in there. Ha det gott!// Miao

Anonymous said...

Gnäll på du bara Pia, det får man göra ibland.
Tycker också det var ett klokt beslut, det där med kursen. Man hinner inte allt hur gärna än man vill.
Kurera dig nu och se till att bli av med hostan :-) så skall du se att allt känns lite bättre sedan.

Kramar till dig
Maria